Senaste nytt

Filippinerna med en 20 månaders - Maniila eller Mactan-Cebu?

Axxo

Medlem
Jag ska att boka en awardresa till Filippinerna i höst/vinter. Vill helst till Thailand men hittar ingen hembiljett än så länge

Jag och min Sambo har en dotter på 20 månader.

Har ni tips på om vi ska flyga till Maniila eller Mactan-Cebu? (TK Flyger dit)

Har ni några tips på bra ställen?

Vi vill gärna bo på ett all inclusive (5 stjärnor) med möjlighet att ta sig till en större mataffär. Vi ska vara borta cirka 14 dagar.
 
Befinner oss just nu på Filippinerna och vi flög till Cebu och ”landade” några dagar på Shangri-La Cebu som var ok 5 stjärnor lite halvslitet. osäker på att det går att boka all inclusive. Jag hade dock inte fixat att bo där i två veckor. Stort hotell runt 500 rum. bra frukost helt ok beachoområde. Någon större mataffär är jag osäker på att det finns i närheten. Just nu på bohol bott på donatela som skulle vara 5 stjärniga men det vete fan, Max 4 stjärnor. imorgon drar vi vidare till boracay och Shangri-La. vi har dock inga barn så vi söker nog lite olika saker gissar jag. Men en hel del barnfamiljer på Shangri-La cebu. Hade jag varit ni hade jag iaf ”landat” några dagar på Shangri-La Cebu. kan skriva lite mer om Shangri-La boracay när vi varit där några dagar. Annars finns det ju inga direkta lyxhotell som tex four Sseason, ritz-charlton, raffles ( finns dock i Manila). Fick känslan att Shangri-La var det bästa som landet hade att erbjuda om man vill vara nära sol och bad.
 

Thornado

Medlem
Om ni nu helst vill åka till Thailand, kan det inte vara värt att överväga att flyga till Manila och sen boka separat flyg därifrån till den plats ni vill vara på i Thailand? (Givetvis med minst en övernattning i Manila i båda riktningarna om det är separata flyg - kan ju hursomhelst vara kul att få se den staden också).

Jag förstår ju att med småbarn så kanske det inte är jättelockande att sätta sig på en extra flygning (framförallt om man lämnat flygplatsen så det känns som att resan är "klar"). Nu läser jag igen och ser att du inte hittar hembiljett från Thailand - innebär det att du faktiskt hittar utresa då? I så fall är det ju ännu lättare att bara boka det som open jaw ut till Thailand och hem från Filippinerna. Sen bestämmer ni hur många dagar ni vill ha i Filippinerna på vägen hem och bokar en enkelresa dit.
 
  • Gilla
Reactions: Hok

Philip G

Medlem
Vi ska också till Cebu (Dec) med vår 14-månaders. Siktar in oss på Dusit Thani som verkar riktigt bra!
 
Toppen