Senaste nytt

Fifth freedom linjer i Europa

Jag minns att Finnair hade minihubb på Arlanda för ett tag sedan och de flög till bl a Madrid, Bergen från Arlanda.

De flög också Helsingfors-Skavsta (NYO)-Boston med fifth freedom right mellan Skavsta-Boston.
Finnair flyger Skavsta – Boston i sommar – Travel News

"Ett tag sen". Nu snackar vi minst 15 år tillbaka tror jag. Finnair försökte konkurrera med SAS, men det var nog inget lyckat försök.

Jag satt på måndag på HEL-ARN, och den kärran fortsatte till BGO. Rätt många passagerare från asien på den föygningen.

"Ett tag sen". Nu snackar vi minst 15 år tillbaka tror jag. Finnair försökte konkurrera med SAS, men det var nog inget lyckat försök.

Jag satt på måndag på HEL-ARN, och den kärran fortsatte till BGO. Rätt många passagerare från asien på den föygningen.

Stämmer, Det är en sommarlinje som gått senaste åren för att skeppa asiater till Stockholm/Bergen.
Tidigare år har det varit en 757 men idag var det en A320

Jag minns att Finnair hade minihubb på Arlanda för ett tag sedan och de flög till bl a Madrid, Bergen från Arlanda.

Madrid, Bergen, Manchester, Bryssel och Wien kommer jag ihåg. Linjerna kom och gick. Prövade alla utom Bergen.

Det var på den tiden det var fyra flyg om dagen mellan Stockholm och Madrid: Iberia, Finnair och Spanair.

Stämmer, Det är en sommarlinje som gått senaste åren för att skeppa asiater till Stockholm/Bergen.
Tidigare år har det varit en 757 men idag var det en A320

Jag hade en proppfull A321 Sharklet. 8 rader business (varav 4.5 rader asiater). Det har jag inte sett på HEL-ARN på en stund. Fick själv använda platinum garanti för att få plats på flyget.

Toppen