Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

guwonder

Medlem
Jag skulle inte säga att det är självklart. På t ex Scandic och Best Western så är bonusnatt kvalificerande. Men det är som sagt inte fallet hos Strawberry.
Every hotel chain is different about whether award nights count toward elite status or not. Unfortunately, Strawberry is one of the programs which doesn’t count award nights using points from its own program toward customer status with the program. Personally, I too was surprised when I first found out my award nights using NCC/Strawberry points didn’t help me toward retaining status in this program.
 

Jonas F

Medlem
Jag skulle inte säga att det är självklart. På t ex Scandic och Best Western så är bonusnatt kvalificerande. Men det är som sagt inte fallet hos Strawberry.

Jag har tidigare fått statusnatt och till och med fått poäng för varor som satts upp på rummet på en poäng-natt. Men det var länge sedan och preskriberat vid det här laget. Så verkligen inte självklart.

Man generellt att få poäng på notan som sätts på rummet kunde jag ju tycka att de skulle kunna kosta på sig, åtminstone på vanliga bokningar.
 
Bokat en liten runda i Norge inkluderat 5 olika Strawberry-hotell. Ett av dem klarade av att uppgradera vid bokningstillfället utan påminnelse. Och samma visa som alltid vad det gäller uppgraderingar, ingen skillnad mot i Sverige, "we upgrade at arrival". Varför har inte hotellen koll på sina egna regler för Platinum? Tröttsamt.
 
Bokat en liten runda i Norge inkluderat 5 olika Strawberry-hotell. Ett av dem klarade av att uppgradera vid bokningstillfället utan påminnelse. Och samma visa som alltid vad det gäller uppgraderingar, ingen skillnad mot i Sverige, "we upgrade at arrival". Varför har inte hotellen koll på sina egna regler för Platinum? Tröttsamt.
Det är riktigt irriterande att man behöva påminna hela tiden.
 
Ny take från ett av hotellen: påstår att standard dubbel är den högsta kategorin som finns tillgänglig för det pris jag har bokat (Mecenat). Aldrig hört förut. Jaja, orka.
Helt jävla värdelöst.
Jag bokar aldrig via Mecenat eller annat, alltid via appen direkt och det är ju rent ut sagt bedrövligt att, 1 - Att inte uppgraderingar utförs och 2 - Om de görs så syns de inte i appen.
Fattar inte att den gode Stordalen inte fixar så att det funkar sömlöst över kedjan utan är avhängigt personalen i receptionen.

Dock, så har jag det sista fått riktigt bra uppgraderingar trots att jag tex har använt Platinums garanti av rum då det varit fullbokat i tex Stavanger. Bokat mån-tis sedan ons-fre och ringt in och fått boka rum tis-ons och då får junior suit för hela vistelsen men det beror nog mer på personalen i receptionen än på Strawberry som helhet.
 
Toppen