Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

jonten

Medlem
Nu har jag fått två mejl med ursäkter från hotellet. Men varför är detta så svårt för dem mer än ett år efter att det infördes? Särskilt detta hotell som ligger två trappor ner från deras huvudkontor...
Just det hotellet hade två i repan som inte visste vad de skulle göra när min tre nätters bokning blev två nätter, jag checkade ut lite tidigare.
Insåg att de inte hade hanterat det, blev också lite mail med ursäkter. Har fått uppfattningen att utbildningen blivit sämre..
Bokade Arlanda igår till oktober billigaste rummet, Svit idag. Så vissa sköter uppgraderingarna bra.
Just nu bråkar jag lite om att min status inte syns vid incheckning, skrev annat inlägg om det. Får se hur de löser det.
 

Sir Lemon

Medlem
Den enda anledningen jag ser att välja Comfort Malmö är om man måste vara nära centralstationen. I övrigt är hotellet riktigt dåligt för en platinum medlem. Quality The Mill har lite sämre läge men slår comfort på alla punkter till ungefär samma pris.
Vid stationen finns också betydligt fräschare Elite Savoy, ofta med konkurrenskraftiga priser.
 

jonten

Medlem
Nu har jag dragit det här ärendet om uppgradering vid bokning med hotellchefen ett par varv också, som skyller på pandemin och personalbrist. Hur trött är man inte på den ursäkten?
Fick också en fin ursäkt, bokning gjordes för dryga veckan sen
Hej jonten,
Det är ett manuellt jobb att göra, och vi har tyvärr inte möjlighet att fånga alla vid boknings tillfället. Så det är något vi hanterar veckan upp till.
Men det är fixat nu.

Med venlig hilsen / Best Regards
 
Efter hundra mejl till med chefen för receptionen på Comfort Solna har jag fått ett svar att man kan räkna med att uppgradering vid "bokningstillfället" ska synas senast dagen efter att man har bokat. Annars vill de att man hör av sig.

Nu är detta bara ett hotell, men jag tycker att det är rimligt att det ska ske överlag inom 48h. Med tilläggstid vid vissa helger, då de har mindre bemanning osv.

De kikar också på att automatisera detta i sitt nya bokningssystem som kommer i höst (läs nästa år och tänk strul.)
 

intuition

Medlem
...
De kikar också på att automatisera detta i sitt nya bokningssystem som kommer i höst (läs nästa år och tänk strul.)
Om det stämmer så visar det i alla fall på att de menar allvar med "Garanterad uppgradering". Det tycker jag känns skönt, eftersom det ofta är så med NC att någon bestämmer något centralt som inte verkar bli implementerat ute på hotellen.
 
På alla Qulityhotellen som jag har bott på under våren (The View, The Mill, Ekoxen, Panorama mfl) har det inte varit några problem att få både chips, choklad och dryck för 125 kronors-vouchern, men på Friends var det stopp och endast dryck gick att få lösa in. "Vi är de enda som gör rätt enligt reglerna" hävdade receptionisten. Vad gäller egentligen?
 

Mr Basic

Medlem
På alla Qulityhotellen som jag har bott på under våren (The View, The Mill, Ekoxen, Panorama mfl) har det inte varit några problem att få både chips, choklad och dryck för 125 kronors-vouchern, men på Friends var det stopp och endast dryck gick att få lösa in. "Vi är de enda som gör rätt enligt reglerna" hävdade receptionisten. Vad gäller egentligen?
Tror ”Friends” har rätt och jag upplevde samma stringenta hållning hos Quality Vänersborg.
 

Sir Lemon

Medlem
Fr
På alla Qulityhotellen som jag har bott på under våren (The View, The Mill, Ekoxen, Panorama mfl) har det inte varit några problem att få både chips, choklad och dryck för 125 kronors-vouchern, men på Friends var det stopp och endast dryck gick att få lösa in. "Vi är de enda som gör rätt enligt reglerna" hävdade receptionisten. Vad gäller egentligen?
Friends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!
 

Nordpilen

Medlem
Fr

Friends har rätt. Quality ska inte ge någon förmån alls. När jag bodde på The Mill påtalade de det. Fick inget, så feel lucky!

Så du menar att värdecheck endast gäller på Clarion och att Quality utöver Comfort är undantaget? Det gör förmånen betydligt mindre värdefull.

Vet inte vad Hotell C vid Stockholm Central räknas som men där gick det bra att köpa godis för värdechecken i maj.

Om man jämför med Scandic eller Best Western gäller värdechecken alltid för köp av godis mm ur deras "kiosk".
 
Toppen