Mejlade till ett Comforthotell jag har en kommande bokning hos, vet inte om jag vågar skriva vilket, om att de inte hade uppgraderat bokningen vid bokningstillfället. Eftersom att de glömde detta en gång som jag bodde där och hotellet blev fullt så resulterade det ingen uppgradering alls, så nu gör vi rätt denna gången tänkte jag. Ska bo flera nätter i sträck och vill ha lite mer space än i ett moderate rum. VB:ade bokningen med följande meddelande.
"Hej
Ni har missat att uppgradera den här bokningen vid bokningstillfället enligt regelverket för Platinum.
Tack,
Mvh Cristoffer Cedergren"
--
Fick följande svar:
"Hey Cristoffer!
Thanks for your email!
Let me Provide you with the right information!
Usually we upgrade you upon arrival and not before arrival and as I can see here in your booking that you are suppose to arrive XXXXX"
Best regards
XXX
--
Lite snorkigt. Datumet är om några veckor, och de menade att jag hade fel...
Svarade med kopia till Platinumkundtjänsten och bifogad skärmdump.
"Hey xxx
No, you are wrong. Let me give you the right information from what your head office provide in your app. Se attatchment. Its in Swedish. I translate for you: "Upgrade is guranted at the time of booking". Not at arrival.
--
Efter några timmar svarade kundtjänst, och detta kan ni kopiera och spara:
"Hello Christoffer,
You're right, we do the upgrade while booking as long as its available. In some cases the hotels upgrade our platinum guests at the hotel, but we try to always do it while booking.
We're sorry for making you feel mistreated!"
--
Klart och tydligt.
Nu har jag fått två mejl med ursäkter från hotellet. Men varför är detta så svårt för dem mer än ett år efter att det infördes? Särskilt detta hotell som ligger två trappor ner från deras huvudkontor...