Senaste nytt

Fick inte min garanterade förmån på Strawberry

guwonder

Medlem
Heard from a Platinum at a Clarion hotel in Stockholm that the hotel this week refused late check-out. This on a stay where the guest had not been upgraded and been told as much at check-in. The no-upgrade thing is understandable, but the no late check-out for a standard room when late check-out is the guaranteed Platinum benefit? Weird.

Update: Clarion Sign. It surprised me with the late check-out. They usually are good about upgrades, although not so sure about late check-out.
 
Last edited:
Heard from a Platinum at a Clarion hotel in Stockholm that the hotel this week refused late check-out. This on a stay where the guest had not been upgraded and been told as much at check-in. The no-upgrade thing is understandable, but the no late check-out for a standard room when late check-out is the guaranteed Platinum benefit? Weird.

Update: Clarion Sign. It surprised me with the late check-out. They usually are good about upgrades, although not so sure about late check-out.
Yes there is some problems with hotels refusing Platinum status holders late check out. Probebly a staff failure, there is a shortage of people to employ for hotel jobs i Sweden and thoose who take extra jobs in the industry often ar not enogugh educated. Just report the incident to the Platimum customer service email.
 

guwonder

Medlem
Så har man återigen fått ta en diskussion med personalen om sen utcheckning för Platinum. På ett Comforthotell en söndag, hur orimligt? Comfort marknadsförs ju med sen utcheck på söndagar för alla... Och idag går inga tåg från Malmö före 16.00, så ingen kommer härifrån. Allt detta visste hon, ändå vägrade. Suck...

Av mina Nordic Choice-hotellbokningar är Comfort Malmo det sämsta hotellet för att leverera Platinum-förmåner (i.e., upgrades, late check-out and even water bottles).
 

intuition

Medlem
Den enda anledningen jag ser att välja Comfort Malmö är om man måste vara nära centralstationen. I övrigt är hotellet riktigt dåligt för en platinum medlem. Quality The Mill har lite sämre läge men slår comfort på alla punkter till ungefär samma pris.
 
Den enda anledningen jag ser att välja Comfort Malmö är om man måste vara nära centralstationen. I övrigt är hotellet riktigt dåligt för en platinum medlem. Quality The Mill har lite sämre läge men slår comfort på alla punkter till ungefär samma pris.
Instämmer. Vid incheck inatt nedgraderades jag pga "vet inte hur man gör i datorn för att ge dig det rummet". Uruselt. Men som sagt nära Malmö C för vidare färd.
 
Skrattretande uselt.
Jag skrev inte hela storyn. Det var kaos i receptionen 23.30 pga massor med folk som ankom samtidigt som mig från de sena flygen till Kastrup. Jag tänkte att, då checkar jag in i automaterna istället. Det funka fram tills att jag skulle skapa nyckeln. Betalningen gick igenom, det såg jag i min bankapp. Bad efter lite väntetid om hjälp av receptionen. Nattreceptionisten kunde inte skapa en nyckel till det rum jag fått, så hon fick ta ett annat. Hon påstod dessutom väldigt otrevligt att jag inte hade betalat. Kaos. Tog det rum jag fick och gick och la mig. Mejlade skärmdump på betalningen.
 
Mejlade till ett Comforthotell jag har en kommande bokning hos, vet inte om jag vågar skriva vilket, om att de inte hade uppgraderat bokningen vid bokningstillfället. Eftersom att de glömde detta en gång som jag bodde där och hotellet blev fullt så resulterade det ingen uppgradering alls, så nu gör vi rätt denna gången tänkte jag. Ska bo flera nätter i sträck och vill ha lite mer space än i ett moderate rum. VB:ade bokningen med följande meddelande.

"Hej

Ni har missat att uppgradera den här bokningen vid bokningstillfället enligt regelverket för Platinum.

Tack,

Mvh Cristoffer Cedergren"

--

Fick följande svar:

"Hey Cristoffer!

Thanks for your email!

Let me Provide you with the right information!

Usually we upgrade you upon arrival and not before arrival and as I can see here in your booking that you are suppose to arrive XXXXX"

Best regards

XXX

--

Lite snorkigt. Datumet är om några veckor, och de menade att jag hade fel...

Svarade med kopia till Platinumkundtjänsten och bifogad skärmdump.

"Hey xxx

No, you are wrong. Let me give you the right information from what your head office provide in your app. Se attatchment. Its in Swedish. I translate for you: "Upgrade is guranted at the time of booking". Not at arrival.

f5c566bbd4fa0abb9cbf09439ebeb2e1.jpg


--

Efter några timmar svarade kundtjänst, och detta kan ni kopiera och spara:

"Hello Christoffer,

You're right, we do the upgrade while booking as long as its available. In some cases the hotels upgrade our platinum guests at the hotel, but we try to always do it while booking.

We're sorry for making you feel mistreated!"

--

Klart och tydligt.

Nu har jag fått två mejl med ursäkter från hotellet. Men varför är detta så svårt för dem mer än ett år efter att det infördes? Särskilt detta hotell som ligger två trappor ner från deras huvudkontor...
 
Toppen