Senaste nytt

FHR med Amex Platinum

mrestes

Medlem
Bodde en natt på At Six nu i helgen bokat via FHR. Blev uppgraderad från Superior room till Suite. Är man intresserad av frukost ser jag ingen anledning att inte boka via FHR då medlemspriset direkt via Strawberry inte väger upp den extra kostnaden för frukost. Att man sen får $100 att använda på mat/dricka/minibar är inte direkt någon nackdel heller. Skulle vara om man är nära någon gräns och absolut måste ha poängen man får via MC-kortet.

Gick även smärtfritt att lägga till mitt Strawberrynummer i slutet av incheckingen och poängen för rummet kom in som vanligt.

De var väldigt noga med att jag skulle använda mitt Amex för betalning, vilket är i linje med de flesta andra FHR-stays jag haft tidigare
Ska strax checka ut från liknande vistelse fast med 2 rum bokade. Hyfsat nöjd med hotellet men det har varit strul med FHR bokning. Hade en superior och en standard rum bokat. Både rum hade person med Strawberry gold. Både uppgraderade till Deluxe rum trots att jag tog superior med förhoppning att det rummet skulle bli junior svit (fanns minst 6 lediga när vi checkade in).

Fick säga till flera gånger innan bokning och 125kr kupong syntes i appen trots att Strawberry medlemsnummer angavs när rummen bokades. Och för ett av rummen det var först vid utcheckning att någon såg problemet och löste det (de hade bara sökt efter namnet och kopplade en helt annan person med helt annan medlemsnummer till bokningen. Då var det för sent att använda 150 kr restaurang kupong.

De påstod först att det var bara 1000 på första rummet trots att man ska få det på båda. Vid check out försökte de först att ta betalt utan att ge 1000 kr kredit.

Så inte direkt smidigt var det inte.

Sedan kan man under vilken valuta det är som blir 1000 när man konverterar 100$/100€? En "Scandic Crown".
 

Sir Lemon

Medlem
OT:
Hur är det med förmåner/priser om man använder dem för att boka rena flygresor eller kombination flyg plus hotell?
 

mrestes

Medlem
OT:
Hur är det med förmåner/priser om man använder dem för att boka rena flygresor eller kombination flyg plus hotell?
Enligt deras sida på internet får man förmåner eller speciella priser när man bokar business class eller första class. Men jag har aldrig kollat för att se om erbjudanden är bättre än hos flygbolagets egen hemsida.
 
Fine Hotels & Resorts och The Hotel Collection. Amex egna hotellprogram som man kan boka genom deras resebyrå. Ingår lite olika förmåner beroende på program. Lite som att boka genom Virtouso eller liknande andra tjänster
Har ej platinum men verkar kunna boka allt utom fine hotels etc,. Ett hotell jag kollar på verkar dessutom vara billigare hos Amex travel än på booking.com. aldrig dock bokat via Amex, brukar det vara något krångel? :)
 

Sir Lemon

Medlem
Är priserna man får samma, oavsett om man har ett Amex Platinum eller inte? (Dvs är det någon perk för oss som har Amex Platinum)
 

mrestes

Medlem
Är priserna man får samma, oavsett om man har ett Amex Platinum eller inte? (Dvs är det någon perk för oss som har Amex Platinum)
Man måste har Amex Platinum för att boka FHR som jag förstår det. Självklart kan man boka samma hotel via Amex utan att ha platinumkort. Priset kan kanske vara det samma men du kommer inte att få samma förmåner (garanterad sen utcheckning, 100 USD, 100 Euro eller 1000 sek i room credit, möjlighet till upgradering...
 

Sir Lemon

Medlem
Man måste har Amex Platinum för att boka FHR som jag förstår det. Självklart kan man boka samma hotel via Amex utan att ha platinumkort. Priset kan kanske vara det samma men du kommer inte att få samma förmåner (garanterad sen utcheckning, 100 USD, 100 Euro eller 1000 sek i room credit, möjlighet till upgradering...
Okej. Så FHR kan inte bokas om man inte har Amex Platinum? (Jag förstår så klart att man kan boka ett hotell och betala med sitt amexkort ;) )
 
Toppen