Senaste nytt

Femstjärnig långweekend i Shanghai (29 april-4 maj 2014)

Magnus_K

Medlem
Jonas,
Jag och mitt ressällskap satt rakt över BC meeting point eftersom det inte var någon där när vi kom och dom andra stolarna såg mjukare ut :)
Hade kavaj och blåtröja på mig så kan hända vi missade varandra med ngn meter :)
 

Jonas C

Medlem
Jonas,
Jag och mitt ressällskap satt rakt över BC meeting point eftersom det inte var någon där när vi kom och dom andra stolarna såg mjukare ut :)
Hade kavaj och blåtröja på mig så kan hända vi missade varandra med ngn meter :)

Det kan nog stämma. Jag satt en bra stund (trekvart) vid marmorbordet då det var ganska fullt i loungen. Flyttade senare till fåtöljerna mittemot hörnan, men jag antar att ni redan bör lämnat loungen då. Jag får se till att sluta slarva med BC-taggen på väskan framöver ;)
 
Super nice rejserapport! Godt med noget inspiration til de kommende dage i Shanghai :)

Hvad er sådan prislejet pr. Nat for Mandarin Oriental? Det kan næppe være helt billigt.
 

johhenrik

Medlem
Vi hade ju turen att i stort sett slippa all smog.

Det förstår jag, för den drog jag in i mina lungor under mina 11 dagar där. Jag flög hem den 29, så jag släppte väl ut den i Köpenhamn när jag landade... ;)

Har du testat Kathleen's? Ligger vid Hyatt med VUE's. På Kathleen's så sitter en eftermiddags öl fint i solen.

Nej, jag brukar sällan hålla till nere på The Bund på dagarna. Åker endast dit på kvällen om man ska käka där eller gå på någon nattklubb. Oftast föredrar jag dock att röra mig i andra områden.
 

Magnus_K

Medlem
Christian,
Vi betalade ca 3200 SEK/natt.
Vill du läsa mer kan du läsa min recension av hotellet som ligger ute på första sidan på nedre hälften av sidan.
 

Jonas C

Medlem
Är det verkligen så illa med smog i Shanghai? Jag var där för två år sedan över nyår och upplevde inga större farligheter med luften. Det var visserligen disigt men luften kändes fräsch och gick att andas. Antar att det är värre på våren och sommaren.
 
Toppen