Senaste nytt

Felmedelande boka SAS med giltig voucher

ulagun

Medlem
Förgäves försökt boka CPH-ARN i februari och använda en ( giltig) voucher. Har koden på mejl och även dubbelkollat koden men får meddelande " kontrollera din voucher"när jag försöker lägga in den på bokningen. Kontrollera vad?
Likaså bokat go light och försökt lägga till ett styck vanligt baggage. Kommer upp info att det inte går att lägga till sportutrustning.
Sportutrustning till Sthlm i februari ???
Innann jag tvingas sitta evigheter för att komma fram till s.k supporten hoppas jag på lite goda råd från er på forumet.

Hur svårt kan det vara att för SAS att använda en voucher och addera en styck väska.
 

M.K

Medlem
Testa annan webläsare kanske?

Jag bokade en resa delvis med voucher sista dygnet nu med kampanjen. Safari fungerade utan problem.
 

Hachans

Medlem
Förgäves försökt boka CPH-ARN i februari och använda en ( giltig) voucher. Har koden på mejl och även dubbelkollat koden men får meddelande " kontrollera din voucher"när jag försöker lägga in den på bokningen. Kontrollera vad?
Likaså bokat go light och försökt lägga till ett styck vanligt baggage. Kommer upp info att det inte går att lägga till sportutrustning.
Sportutrustning till Sthlm i februari ???
Innann jag tvingas sitta evigheter för att komma fram till s.k supporten hoppas jag på lite goda råd från er på forumet.

Hur svårt kan det vara att för SAS att använda en voucher och addera en styck väska.

Jag vill ju inte säga att det är en strategi men jag gör det ändå.
Men om man gör det så krångligt som möjligt att använda vouchern så betalar dels folk kontant istället, och sen glömmer de använda vouchern.

Vissa bolag utfärdar även till exempel vouchers i valutan som gäller där flygbolaget är baserat samtidigt som de kräver att köp från ditt lands valuta. Typ i Euro fastän biljetterna du köpte från början var i SEK (Air France, jag tittar på er). Det går att få i SEK men det måste man be om uttalat.

Annat roligt de får för sig är att begränsa antalet vouchers man kan använda på en bokning, men se till att alla tilläggstjänster kommer på varsin voucher. Så får man en lite större voucher men sedan en massa småslattar man aldrig använder (Air France, jag tittar återigen på er men antalet man kan använda har åtminstone ökat).

Eller splittra upp en bokning med två personer på två voucher, och tvinga personen att ringa in till deras ej engelskspråkiga center för att applicera dem. Naturligtvis måste det då vara separata bokningar där voucher måste stämma överens med namn på den som reser.
 

ulagun

Medlem
Äntligen fått ordning på vouchern.
Tänkt betala mellanskillnaden med Amex kortet men visar det sig att det inte fungerar med kort.
" hittar inte IP adressen till servern payment Amadeus" kommer upp.
Börjar bli less. Hur svårt kan det bli boka biljett tor CPH ARN?
Överväger ta tåget istället
 
Toppen