Senaste nytt

Felmeddelande vid ombokning på SAS hemsida?

Syversen

Medlem
Jag har vid några tillfällen försökt boka om en resa (SAS-award) men får meddelande om "internt fel" efter att jag angett att det är hemresan jag vill ändra och angett nytt önskat datum. Enligt sökning för bokning finns det platser, men som sagt det blir felmeddelanden och jag kommer inte vidare för att faktiskt välja avgångar etc.

Någon som vet mer eller lyckats boka om senaste dygnen?
 

pswe

Medlem
Jag har vid några tillfällen försökt boka om en resa (SAS-award) men får meddelande om "internt fel" efter att jag angett att det är hemresan jag vill ändra och angett nytt önskat datum. Enligt sökning för bokning finns det platser, men som sagt det blir felmeddelanden och jag kommer inte vidare för att faktiskt välja avgångar etc.

Någon som vet mer eller lyckats boka om senaste dygnen?
Jag har haft samma fel då jag försökt ändra en redan tidigare ändrad bokning.
 

17844

Ny medlem
Jag har vid några tillfällen försökt boka om en resa (SAS-award) men får meddelande om "internt fel" efter att jag angett att det är hemresan jag vill ändra och angett nytt önskat datum. Enligt sökning för bokning finns det platser, men som sagt det blir felmeddelanden och jag kommer inte vidare för att faktiskt välja avgångar etc.

Någon som vet mer eller lyckats boka om senaste dygnen?

SAS hemsida är ett elände iaf på min Mac och iPhone. Många olika typer av fel. Jag måste logga ut och in hela tiden för att kunna kika på mina bokningar mm.

Vad gäller ”internt fel” vid ombokning så testa att kryssa för både ut och inresa - voilà!
 

Syversen

Medlem
Att kryssa för både ut- och hemresa löste problemet. Det drogs dock för många poäng så det blir ändå en vända med kundtjänst.
 

17844

Ny medlem
Att kryssa för både ut- och hemresa löste problemet. Det drogs dock för många poäng så det blir ändå en vända med kundtjänst.

Dubbelkolla vad som verkligen drogs från ditt konto. Jag tycker ofta det står en summa som motsvarar hela resan fast man ändrat något som inte kostar mer poäng. Det brukar bli rätt draget ändå.
 

9seventy

Medlem
Problemet verkar kvarstå och för mig löste det sig inte genom att kryssa in både- ut och hemresa. Det är ett ständigt elände med den sidan tyvärr. Vilket datum jag än väljer, oavsett om det finns poängbiljetter på vald datum eller inte, så blir det ”internt fel”.

Har två poängbokningar just nu. På den ena verkar det fungera att välja andra flyg, på den andra blir det ”internt fel” vad jag än gör.
 

Shoreline

Medlem
Några nya tips eller manövrar för att komma runt "internt fel"? Att välja båda datumen hjälper inte. En "gammal" SAS-award som jag, om jag minns rätt, redan har bokat om en gång.
 

zikkan77

Medlem
Är det någon som lyckats boka om en SAS-award på sistone (i mitt fall nu till USA) via websidan? Har innan lyckats med tricket att välja både dit och hemresa men denna gång fungerar det inte. Testade även att boka en award till och är precis samma fel med den också.
 
Toppen