Senaste nytt

Felkoder SAS Star Alliance uppgradera med poäng

Bästa Eurobonusexperter,

jag försöker mig på att uppgradera en Lufthansaflight som händer om knappt 2 veckor från ekonomi till business med poäng från Mina sidor - SAS men råkar på felmeddelandet "Angiven klass kan inte uppgraderas. (-125)".

LH454 från FRA till SFO 31 maj, "Economy flex", bokat på lufthansa.com (ingen codeshare, ingen resebyrå).

Felkod -125 säger inte mycket för en nybörjare - är det brist på säten?

Andra förslag?

Vad har du för bokningsklass i ekonomi? Bara de högsta går att uppgradera och de kostar ofta som att köpa business från början.
För Lufthansa är det bokningsklass Y och B som går att uppgradera.

Economy Flex betyder inte nödvändigtvis att den är bokad i högsta bokningsklass (Y eller B som krävs för att kunna uppgradera). Även lägsta bokningsklassen kan säljas som en "flexbiljett" med ombokning utan avgift + mellanskillnad i pris. För att uppgradera måste det även finnas bonusplatser tillgängliga i den högre klassen, så det räcker inte enbart med att ha "rätt" biljett.

Tyvärr så är Star Alliance uppradering ett något opålitligt verktyg. Försökte förra veckan uppgradera BOM-IST-GOT på Turkish från klass B (som ska vara fullt ok enl samma sida) men fick bara felkod. Beroende på vem du kan nå på kundtjänst så kan de eventuellt hjälpa dig eller ej.

Vad har du för bokningsklass i ekonomi? Bara de högsta går att uppgradera och de kostar ofta som att köpa business från början.
För Lufthansa är det bokningsklass Y och B som går att uppgradera.

Hej, bokningsklass H på ditvägen och B på hemvägen. Hur får man reda på vilka bokningsklasser som går att uppgradera?
Såg inget om att välja bokningsklass på Lufthansa.com men det första man blir blind på är ögonen.

Får prova att uppgradera hemvägen istället.

Har nu försökt uppgradera hemvägen. Möts av en annan felkod (-143) istället. Ingen text denna gång. Provade att ringa 0770-727727 och valde engelska. Hamnade hos en kille med kraftig indisk brytning som tyckte jag skulle prova en annan webläsare. Provade en annan webläsare, samma felkod. Bad honom prova själv. Han ville inte kännas vid bokningskoden och biljettnumret påstod han var för långt. Han tyckte jag skulle ringa Lufthansa istället. Jag antar att Lufthansa inte kan spendera Eurobonuspoäng? Är det bättre att prova svenska kundtjänstkön?

Hej, bokningsklass H på ditvägen och B på hemvägen. Hur får man reda på vilka bokningsklasser som går att uppgradera?
Såg inget om att välja bokningsklass på Lufthansa.com men det första man blir blind på är ögonen.

Får prova att uppgradera hemvägen istället.
Det står ute i högra spalten på sidan för Star Alliance upgrade vilka bokningsklasser som teoretiskt går att uppgradera.
När du bokar kan du sällan välja på hemsidor, måste typ boka via travel agent om du bill tvinga en bokningsklass.

Det står ute i högra spalten på sidan för Star Alliance upgrade vilka bokningsklasser som teoretiskt går att uppgradera.
När du bokar kan du sällan välja på hemsidor, måste typ boka via travel agent om du bill tvinga en bokningsklass.
Har letat men hittar inte var det står vilken klass jag behöver boka för att kunna uppgradera med poäng. Gäller Thai.

Försöker uppgradera med star upgrade från BLR till FRA den 22a oktober (LH755).
Får felmeddelande
"Inga platser finns tillgängliga för uppgradering. (-153)"

Min bokningsklass är B.

Aldrig använt star upgrade förut, så gör säkert nåt fel här. Kan man bara uppgradera till Z?

screenshot-2022-10-15-at-18-41-36-png.134313

Attachments

• Screenshot 2022-10-15 at 18.41.36.png
    Screenshot 2022-10-15 at 18.41.36.png
    38,9 KB · Visningar: 430
Toppen