Senaste nytt

Felaktiga poäng på en flygning med turkish vem kontaktar man?

EBGGOT

Medlem
Men vi pratar om en vanlig upgrade vid check in, som jag betalat för.... De räknas väl inte som en op-up? På mitt boardingpass stod de C på till och med! Jag pointera för henne och inget missförstånd kunde gjorts

I regel brukar även cash upgrade behandlas på samma sätt som OP-UP dvs ursprungklassen ändras inte = inte mer poäng ...

Tror hon på HKG snacka i nattmössan eller missförstod dig ...
 
Halvt off-topic, men om det handlar om en riktig op-up (överbokning etc) har jag varit med om att båda KL och QR bumpat mig från Y till C vid gate och att jag då fått poäng motsvarande en bokning i C på den sträckan.

Då bör ju nästan jag få dessa poäng.... Om dom nu inte glömt ändra de? Men vem kontaktar man? Börja med SAS?
 
Du behöver inte kontakta SAS om detta ... det har absolut inget med detta att göra! Du får i såfall kontakta TK, men jag tror du kan glömma det ...

Men tänker att de är deras bonusprogram o dom kanske kunde hjälpa mig i frågan bara :) ja har hört att Turkish inte är så bra på att lösa problem utan gärna ignorerar när man mailar
 

Senator

Moderator
Det här är överlags en klurig fråga som har några olika parameter. Till min vetskap finns det två bolag som tydligt ger en cash uppgradering med motsvarande ändring av bokningsklass:
SAS Optiontown verkar nu bli Z om man får denna genom
BA Cash upgrade t.ex. från CW till F skall också uppgraderas till F Avios och TP

Sedan om det i simon_says91 fall står C på boardingkortet är nog detta kabinklass och inte bokningsklass är min gissning. Allt detta verkar kompliceras av Eurobonus relation med TK där enbart högsta affärsklass bokningsklass ger 200%.

I fallet SAS/OptionTown är det väl en re-issue av biljetten till ny bokningsklass, numera Z? Om TK har gjort detta, med re-issue till en ny bokningsklass och man har kvitto borde det gå. Annars tror jag som nästan alla andra föregående talare att det inte blir (och inte bör bli) mer än ursprungsklassen.
 

EBGGOT

Medlem
Men tänker att de är deras bonusprogram o dom kanske kunde hjälpa mig i frågan bara :) ja har hört att Turkish inte är så bra på att lösa problem utan gärna ignorerar när man mailar

Sant att det är deras bonusgrogram men uppdraget kommer från TK, slöseri av tid fall du kontaktar SAS....

Tips för framtiden, be alltid om visitkortet av den som hjälper dig med incheckningen, då kan du kontakta han/henne eller använda det som referens när du skriver till bolag i fråga.
 
Oj såg nu precis att köpet har försvunnit från mina transaktioner på Eurobonus mastercard..... De verkar ha blivit en gratis uppgradering ;) Hela den transaktionen på 3700 kr var borta o krediten var ändrar o allt :eek:

Här jag lyckats med något otroligt här? Kan i så fall förklara varför jag inte fått poängen :)
 

pep

Medlem
Sant att det är deras bonusgrogram men uppdraget kommer från TK, slöseri av tid fall du kontaktar SAS....
.

Jeg er IKKE enig med dig. Jeg har altid retro-claimet fra det FFP hvor pointene skal lande. Det er "the final" der skal følge op, da de hævder at være i alliance eller partner til det befløjne selskab! Dermed må de have ansvaret for at du bliver krediteret eller følge op på dine vegne. Dvs. at missing miles fra ET på M&M skal claimes hos LH. Man tager fat i LH og de følger op (i visse tilfælde giver de måske pointene hvis dokumentationen er i orden).

I dit tilfælde skal SK/eurobonus tage fat i TK. TK kan jo ikke vide om SK har lavet fejl.
 
Toppen