Senaste nytt

Felaktig bokning (biljettyp) via kundtjänst

Dawes

Medlem
Jag har bokat en origin open jaw med hjälp av kundtjänsten på SAS, arn-cph-muc-cph-arn-sdl.
Resan är dessutom delad i biljettyp där sonen reser på enkel basic/go light medans jag av förklarliga orsaker bett om att få en go smart/standard bio.
När jag väl får biljetterna har sonens blivit korrekt men jag har fått, ut arn-cph-muc i go smart/standard bio och hem muc-cph-arn-sdl i vanlig go smart/standard, utan bio på hemvägen alltså.
Rent praktiskt är det ju skit samma, rent poängmässigt skiljer det i runda slängar 3000 poäng till den "enorma" prisskillnaden av 700kr.
Alltihop är betalt med voucher.
Det är här jag tillägger att detta aldrig hänt mig förut.

Enligt samtal med kundtjänst så kan de inte justera detta i befintlig biljett, ok.
Alternativet verkar vara att avboka/bryta ut sonens resa, vänta på återbetalning och sedan boka ny till mig själv.
Nu är ju detta i augusti (12-13) och det haglar inte av bra priser direkt och vingelutrymme i tid är snålt (Miasanmia).
Jag har ca 18h timmar på mig innan de 24h sedan köp passerat.

Vad säger ni som vet, har jag rätt i mitt "alternativ" ovan?
Följdfråga, återbetalning till voucher (som jag betalt med) verkar ske, utifrån andra trådar i forumet, ganska per omgående, inom typ 24h.
Sedan har jag väl en 48h innan jag kan använda den igen misstänker jag.
Planen är att resan ska betalas via voucher och inte kontant.
Tips mottages tacksamt.
 
Det blev en, dock liten, notering på shit happens kontot.

Jag genomförde en annan bokning idag via kundtjänst och hade tur att få en mycket trevlig och kompetent medarbetare i andra ändan luren.
Efter att ärendet var klart frågade jag om ovan igen då det var inne på sista timmen för att eventuellt avboka.
Denne bad att få dubbelkolla med en mer senior kollega, vilket gjordes och återkopplade sedan att ingen av dem tidigare hade gjort en liknande bokning, med olika biljettyper fast samma resklass per person, kan det verkligen stämma att det är ovanligt?
 
Det blev en, dock liten, notering på shit happens kontot.

Jag genomförde en annan bokning idag via kundtjänst och hade tur att få en mycket trevlig och kompetent medarbetare i andra ändan luren.
Efter att ärendet var klart frågade jag om ovan igen då det var inne på sista timmen för att eventuellt avboka.
Denne bad att få dubbelkolla med en mer senior kollega, vilket gjordes och återkopplade sedan att ingen av dem tidigare hade gjort en liknande bokning, med olika biljettyper fast samma resklass per person, kan det verkligen stämma att det är ovanligt?
Ja, då det inte går att göra online är det en extremt ovanlig typ av resa då det görs manuellt.
Utan att veta men jag gissar att 99,99% av resor bokas online (eller via resebyrå).
 
Det blev en, dock liten, notering på shit happens kontot.

Jag genomförde en annan bokning idag via kundtjänst och hade tur att få en mycket trevlig och kompetent medarbetare i andra ändan luren.
Efter att ärendet var klart frågade jag om ovan igen då det var inne på sista timmen för att eventuellt avboka.
Denne bad att få dubbelkolla med en mer senior kollega, vilket gjordes och återkopplade sedan att ingen av dem tidigare hade gjort en liknande bokning, med olika biljettyper fast samma resklass per person, kan det verkligen stämma att det är ovanligt?

Det är säkert samma person som en annan råkat ut för i forumet som också lyckades boka både go och light på samma bokning när alla sa det var omöjligt..
 
Toppen