Dawes
Medlem
Jag har bokat en origin open jaw med hjälp av kundtjänsten på SAS, arn-cph-muc-cph-arn-sdl.
Resan är dessutom delad i biljettyp där sonen reser på enkel basic/go light medans jag av förklarliga orsaker bett om att få en go smart/standard bio.
När jag väl får biljetterna har sonens blivit korrekt men jag har fått, ut arn-cph-muc i go smart/standard bio och hem muc-cph-arn-sdl i vanlig go smart/standard, utan bio på hemvägen alltså.
Rent praktiskt är det ju skit samma, rent poängmässigt skiljer det i runda slängar 3000 poäng till den "enorma" prisskillnaden av 700kr.
Alltihop är betalt med voucher.
Det är här jag tillägger att detta aldrig hänt mig förut.
Enligt samtal med kundtjänst så kan de inte justera detta i befintlig biljett, ok.
Alternativet verkar vara att avboka/bryta ut sonens resa, vänta på återbetalning och sedan boka ny till mig själv.
Nu är ju detta i augusti (12-13) och det haglar inte av bra priser direkt och vingelutrymme i tid är snålt (Miasanmia).
Jag har ca 18h timmar på mig innan de 24h sedan köp passerat.
Vad säger ni som vet, har jag rätt i mitt "alternativ" ovan?
Följdfråga, återbetalning till voucher (som jag betalt med) verkar ske, utifrån andra trådar i forumet, ganska per omgående, inom typ 24h.
Sedan har jag väl en 48h innan jag kan använda den igen misstänker jag.
Planen är att resan ska betalas via voucher och inte kontant.
Tips mottages tacksamt.
Resan är dessutom delad i biljettyp där sonen reser på enkel basic/go light medans jag av förklarliga orsaker bett om att få en go smart/standard bio.
När jag väl får biljetterna har sonens blivit korrekt men jag har fått, ut arn-cph-muc i go smart/standard bio och hem muc-cph-arn-sdl i vanlig go smart/standard, utan bio på hemvägen alltså.
Rent praktiskt är det ju skit samma, rent poängmässigt skiljer det i runda slängar 3000 poäng till den "enorma" prisskillnaden av 700kr.
Alltihop är betalt med voucher.
Det är här jag tillägger att detta aldrig hänt mig förut.
Enligt samtal med kundtjänst så kan de inte justera detta i befintlig biljett, ok.
Alternativet verkar vara att avboka/bryta ut sonens resa, vänta på återbetalning och sedan boka ny till mig själv.
Nu är ju detta i augusti (12-13) och det haglar inte av bra priser direkt och vingelutrymme i tid är snålt (Miasanmia).
Jag har ca 18h timmar på mig innan de 24h sedan köp passerat.
Vad säger ni som vet, har jag rätt i mitt "alternativ" ovan?
Följdfråga, återbetalning till voucher (som jag betalt med) verkar ske, utifrån andra trådar i forumet, ganska per omgående, inom typ 24h.
Sedan har jag väl en 48h innan jag kan använda den igen misstänker jag.
Planen är att resan ska betalas via voucher och inte kontant.
Tips mottages tacksamt.