Senaste nytt

Fel EB-status på boardingkortet?

Hej,

Checkade precis in (i SAS appen) och ser att på mitt boardingkort pass står det EBB SK*B. Om jag går in på hemsidan och laddar ner mitt boardingkort står det EBB SK*S. Men eftersom jag är EBG vill jag gärna att det står det! :)

Påverkar detta min möjlighet att lounge access eller seat block (om SAS nu applicerar det)? Hade ni kontaktat kundtjänst? (vet att det är långa väntetider just nu)

Tack på förhand för råd :)

P.S. Kan ha varit EBS när jag bokade denna resan, är lite osäker!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
P.S. Kan ha varit EBS när jag bokade denna resan, är lite osäker!

Jag skulle gissa att detta är orsaken. Om du kontaktar kundtjänst och ber dem ta bort EBB numret från bokningen och sedan lägga tillbaka det, så borde din aktuella status synas. Eftersom du redan checkat in så kanske det är lättast att fråga vid check in disken vid flygfältet.

Om du redan har ditt fysiska EBG kort och/eller ser din EBG status i appen så borde det inte vara något problem med lounge access.
 
Jag skulle gissa att detta är orsaken. Om du kontaktar kundtjänst och ber dem ta bort EBB numret från bokningen och sedan lägga tillbaka det, så borde din aktuella status synas. Eftersom du redan checkat in så kanske det är lättast att fråga vid check in disken vid flygfältet.

Om du redan har ditt fysiska EBG kort och/eller ser din EBG status i appen så borde det inte vara något problem med lounge access.

Tack för svaret. Jag gick in på hemsidan och såg att man kunde redigera sina uppgifter även efter incheckning. Jag ändrade bara EBS till EBG och nu står det rätt på alla boardingkort :)
 
Hände mig idag. Står ingen status alls även då jag är guld och får boarding zone H. Säger till vid loungen sen och de säger att det är registrerat som guld och att det inte riktigt förstår vad som hänt. Får ett nytt boardingkort med rätt status och Boarding Zone A istället.
 
Hände mig idag. Står ingen status alls även då jag är guld och får boarding zone H. Säger till vid loungen sen och de säger att det är registrerat som guld och att det inte riktigt förstår vad som hänt. Får ett nytt boardingkort med rätt status och Boarding Zone A istället.
Bonusresa?
 
Japp, bonusresa. Mitt sällskap däremot fick rätt status på boardingkortet och det fungerade för oss båda på vägen ut.
På bonusresor registreras per automatik bara ditt bonusnummer som uttagande konto, ej som intjänade. FQTR/FQTV tror jag respektive kod är. Därför måste check-in agenten manuelllt lägga in ditt nummer under FQTV. Man kan också göra detta själv när man checkar in i t ex appen eller på flygplatsen.
 
Något verkar vara lite annorlunda (icke fungerande) jämfört med tidigare. Reste med LOT från ARN i veckan. Nedladdat boardingkort från LOT hade EB Diamond, *A Gold och fast-track @ ARN utskrivet tydligt. Hade en väska att checka in, men biljetten var för enbart handbaggage, dock ger *A Gold en extra väska att checka in vilket också stod på LOT boardingkortet. Checkar in i automat på Arlanda... Inget incheckat baggage tillåtet. Checkar in manuellt istället och får boarding-kort som klart säger SK EBD *G högst upp. Kommer till fast-track och automat stoppar mig, testar manuellt, samma resultat "du behöver ha *A Gold för att komma in"... måste peka högst upp på biljetten vad som står där och släpps då motvilligt igenom, maskiner har ju alltid rätt... Samma upprepas senare vid loungen. Jag borde ha testat även med boardingkorten jag laddade ner från LOT, om de hade fungerat bättre, men tänkte inte så långt just då.
 
Något verkar vara lite annorlunda (icke fungerande) jämfört med tidigare. Reste med LOT från ARN i veckan. Nedladdat boardingkort från LOT hade EB Diamond, *A Gold och fast-track @ ARN utskrivet tydligt. Hade en väska att checka in, men biljetten var för enbart handbaggage, dock ger *A Gold en extra väska att checka in vilket också stod på LOT boardingkortet. Checkar in i automat på Arlanda... Inget incheckat baggage tillåtet. Checkar in manuellt istället och får boarding-kort som klart säger SK EBD *G högst upp. Kommer till fast-track och automat stoppar mig, testar manuellt, samma resultat "du behöver ha *A Gold för att komma in"... måste peka högst upp på biljetten vad som står där och släpps då motvilligt igenom, maskiner har ju alltid rätt... Samma upprepas senare vid loungen. Jag borde ha testat även med boardingkorten jag laddade ner från LOT, om de hade fungerat bättre, men tänkte inte så långt just då.
Hjälper inte med boardingkort från LOT i fast tracken dock i loungen. Har mailat Diamond supporten i ärendet och de undersöker sedan några dagar tillbaka.
 
Toppen