Senaste nytt

Favorit plan

Lukas2

Medlem
Måste väl säga som flera andra att 747. Tycker de ser mäktiga ut när jag åker i ekonomi gillar jag sitta så långt bak det bara går och gå ner längst gången gör mig fortfarande barnsligt glad. :) Sen när de drar igång och gasar längst startbanan för att lyfta... blir man ju glad i hela kroppen... nästan iaf. ;)
 

Unicornone

Medlem
MD80 Short haul, breda fina säten och som tidigare sagts sitter man långt fram så är det tyst och det är tryck i maskineriet vid take off.
A330/340 på long haul pga 2-4-2 seatingen.
 

Malu

Medlem
MD80 på shorthaul och A380 på longhaul. Tycker faktiskt att det är skillnad med lägre ljudnivå och bättre luftfuktighet på A380.

När det gäller Boeing så är så klart 777-300 en favorit som nästan är i klass med A380. 747 känns lite "old-school". Minns att jag och några arbetskamrater slog vad om hur lång tid det skulle ta från gaspådrag till att hjulen lättade i en 747 vid start en gång - jag gissade på 45 sekunder och var ganska nära...
 

Concorde

Founding Member
747: mäktig, graciös och ett banbrytande plan. Upper deck samt att åka i nosen framför cockpit. Tyst och privat.

Concorde: kommentar överflödig.
 

PYRZ

Medlem
Beror på... När det gäller seating så gillar jag A330/340.
Sen gillar jag 777-300, den är snygg helt enkelt :)
 

majer

Medlem
Ptja, om jag får välja helt själv:
A380 Private Jet
På en lite mer human nivå så duger upper deck på en vanlig A380 på long-haul, och någon av de första raderna i en MD80 på short-haul.
 
MD80 långt fram var det ja!

På long haul är det lite svårare. 747 är hur bra som helst i nosen, men inte längre bak. 777 är trevlig i de flesta avseenden, medan 2-raden på 330/340 är utmärkt.
 
Toppen