Senaste nytt

Fasttrack to Gold - Hilton Honors

Maja

Medlem
Frågar för en kollega som är helt statuslös.

Har för mig att jag via MVP Fast Track to Gold | Landing Page för flera år sedan fick direkt Guld status och sedan behålla statusen om jag hade så många stays som var kravet (3 då och 4 nu).

Han har anmält sig, men vad jag kan se så är han statuslös än. Ändrade regler att du får status först efter dina fyra stays?

Isf, är det någon som känner till någon annan där du får statusen direkt? Den vanliga statusmatchningen är inte ett alternativ då han är helt statuslös över allt.

Tack på förhand!

Frågar för en kollega som är helt statuslös.

Har för mig att jag via MVP Fast Track to Gold | Landing Page för flera år sedan fick direkt Guld status och sedan behålla statusen om jag hade så många stays som var kravet (3 då och 4 nu).

Han har anmält sig, men vad jag kan se så är han statuslös än. Ändrade regler att du får status först efter dina fyra stays?

Isf, är det någon som känner till någon annan där du får statusen direkt? Den vanliga statusmatchningen är inte ett alternativ då han är helt statuslös över allt.

Tack på förhand!
Det här är den som har funnits i en del skepnader med olika partners att du får Guld efter att du har bott dina 4 stays inom 90 dagar. Jag gjorde själv en sådan för 5 år sedan.

Det står ju rätt tydligt vad som gäller.

With our MVP Fast Track program, you can earn Hilton Honors Gold status in just 4 stays within 90 days of registration!

Och sedan i terms längre ner...

For Gold status, member must be an athletic administrator, athlete, or affiliated with a sports entity, sports related company, sports group or event and must complete four qualifying stays within 90 days of registration or enrollment. Booking should be made through designated online booking tool or approved travel professional. Offer only redeemable once for the lifetime of the promotion.

Om din kollega vill ha guld direkt så kan han väl köpa 200 st Rezidor-aktier för 4400 kr-ish och därigenom få Radisson Rewards Gold, sedan statusmatcha det till Hilton Gold förutsatt att han har bott på ett Radisson group hotell under de senaste 12 månaderna. Det går att få på 2-3 dagar totalt från aktieköp om man har tur.

Last edited:
Tack @NotRyan Har läst allt nu och inser ju precis som du har strukit under här att du får statusen först när du bott dina fyra stays. Så den vägen är bara att glömma och aktieköpen också. Han får helt enkelt vara utan frukosten på HGI. ;)

Tack för att du tog dig tid att förtydliga när jag var stressad och försökte lösa saker on the run.

Kriterierna för MVP uppfyller han som tränare etc. så det är inga bekymmer. :)

När jag själv gjorde en liknande så vet jag fick Guldstatus direkt och det då krävdes 3 stays, men som sagt var villkoren ändras ju mellan varven och detta är några år sedan som sagt var.

Om din kollega vill ha guld direkt så kan han väl köpa 200 st Rezidor-aktier för 4400 kr-ish och därigenom få Radisson Rewards Gold, sedan statusmatcha det till Hilton Gold förutsatt att han har bott på ett Radisson group hotell under de senaste 12 månaderna. Det går att få på 2-3 dagar totalt från aktieköp om man har tur.

Det blir väl en challenge från Hilton i det läget? Eller matchar dom rakt av?

Toppen