Senaste nytt

Fasttrack till Guld på Hilton (4 stays eller 9 nätter)

Nu undrar jag alltså hur lång tid har jag på mig för de resterande 3 stays för att nå Guld? Jag har inga Hilton nätter bokade i dagens läge, men skulle kunna boka om några andra till Hilton om jag var säker att jag inte hamnar utanför en 4-månaders giltighet eller vad det sen är (det står ju i princip inget om NÄR jag skall bo de "reach gold this year with 3 more stays").
Tacksam för nån som har koll på detta.

Tiden måste man hålla reda på själv (den brukar stå i bekräftelsen man får via epost). I annat fall måste du kontakta Hilton.

Hur länge är dessa promon giltiga?

Jag hade ursprungligen statusmatchad från IHG innan Jul, och fått 4 månaders stay-5/nights-10 fast-track challenge vilket jag hade då tackat ja, men efteråt, efter nyår hade jag reggad mig på alla promon här och tydligen fått in någon av dessa, för nu har jag Silver status samt 4 stays som krav. Jag har sedan dess bott bara 1 natt och nu står det:

Under "current status" står det
Reach Gold this year with 3 more stays, 9 more nights, or 73,966 more Base Points
Under min "elite status progress" står det
Based on stays earned this year, your 2016 tier would be Blue.
To maintain Silver status in 2016, you need 3 more stays

Nu undrar jag alltså hur lång tid har jag på mig för de resterande 3 stays för att nå Guld? Jag har inga Hilton nätter bokade i dagens läge, men skulle kunna boka om några andra till Hilton om jag var säker att jag inte hamnar utanför en 4-månaders giltighet eller vad det sen är (det står ju i princip inget om NÄR jag skall bo de "reach gold this year with 3 more stays").
Tacksam för nån som har koll på detta.

Ring och fråga, vanliga kundtjänsten kan se exakt när du registrerade dig.

Vill inte ringa och fråga efter allt det där som jag har gjort (skam) :)
Det var väl det där 90 dagar som stod i ena promo. Men jag alrdig fick nåt email som svar/bekräftelse. Bara såg en dag att jag blivit Silver och har 4 stays kvar och bokade då mitt första stay.
Tack ändå för hjälpen

Jag fick som sagt inte heller något mail för kampanjen men är något enklare för mig att hålla reda på då jag signade upp för HH samtidigt då jag inte var medlem sedan tidigare och fick givetvis ett "välkommen till HH-mail".

@telelina För mig och flera andra så står (stod?) det ingenting om kampanjen. På min profilsida står det fortfarande "reach silver status with one more stay". Det närmaste jag kommit en bekräftelse på att jag faktiskt är registrerad för kampanjen är när jag fått meddelande om att jag redan är registrerad när jag testade att registrera mig igen :p Men du får gärna ta en bild och visa hur det uppenbarar sig på ditt konto, jag kanske letar på fel ställe men jag antar att du menade på profilsidan där man kan visa sin progress i stays, nights eller base points ?
Ja, det var precis vad jag menade. Per default när jag loggar in står det att jag har en massa nätter kvar till guld men när jag klickar på stays så ändras det enligt kampanjen och jag har 1 natt kvar till guld. Sitter med mobilen nu så ingen print screen på det.

Jaha, min default är att visa stays efter inloggning och den informationen som presenteras där verkar inte skilja sig från ett konto som inte deltar i kampanjen. Så kort och gott verkar det skilja sig för olika konton av outgrundlig anledning :)
HH.jpg

Nu kommer jag att göra ett fel, svaret finns förmodligen i något av de 208 inläggen ovan, jag har försökt att hitta det men gått bet, snälla skäll inte på mig.
Om man har bokningar när man anmäler sig, kommer dessa att "räknas in" eller gäller det bara nybokningar?
Ursäkta att jag inte har hittat svaret i tråden!

Toppen