Senaste nytt

Fasttrack till Guld på Hilton (4 stays eller 9 nätter)

Är ju konstigt att flera nätter i rad räknas mindre. Men det kanske är värt att byta hotell för statusens skull.

När man har anmält sig till HHH skickar de hem ( såsom ex sas gör)något kort som man drar när man checkar in på hotellet eller måste man alltid boka via deras hemsida för att få poäng?

BA skriver så här. ( konstigt att de inte skickar något kort) måste ju vara enklare för alla. eller har jag missat något?

This number is the key to unlocking the benefits of your Executive Club membership so keep a note of it and remember to quote it every time you book or check-in for flights on British Airways and our oneworld partner airlines. You'll need to do this to collect your Avios points and Tier Points so that you can really start enjoying the benefits of Executive Club membership.

Last edited:
När man har anmält sig till HHH skickar de hem ( såsom ex sas gör)något kort som man drar när man checkar in på hotellet eller måste man alltid boka via deras hemsida för att få poäng?

Ofta väntar hotellprogram med att skicka ut kort till man har haft en vistelse. Jag kommer dock inte ihåg vad Hilton gör.
Du behöver egentligen inget kort, om du endast har noterat ditt kortnummer någonstans är detta tillräckligt. Kom ihåg dock att om du bokar din vistelse via resebyrå, och inte direkt via Hilton, räknas denna oftast inte som 'stay' och är heller inte poänggivande.

Missade att stays ska vara i US. Ser ut som jag är Hilton Guld året ut i profilen får njuta av förmånerna så länge det varar.

Enbart USA. Det var det, det.
Verkar som om varje land i hela världen, utom Sverige, har specialerbjudande om HHH Gold.

Finns någon förklaring ?

De skickar ut kort direkt, förr var du tvungen att ha 2 stays

Jag har ännu inte fått något kort hemskickat från Hilton. Har varit Gold i snart ett år, fick aldrig något Blue eller Silverkort när jag var det heller. Dessutom så fungerar inte länken på deras sida där man kan skicka efter ett kort. Men som sagt så behövs ju aldrig själva plastkortet. :)

Toppen