Senaste nytt

Fast track tillgänglig i Las Palmas för SAS?

Sticktown

Medlem
Precis som i titeln står det angivet på mitt boardingkort för vår flygning hem från LPA imorgon. Det förvånar mig då jag inte trodde SAS betalade för fast track på LPA. Är det nytt, eller skriver SAS helt enkelt fel på sina boardingkort? Vad är vitsen med det isf? Bättre att inte skriva något alls då.

Om du är bokad i plus eller har status EBG/EBD så kan det väl stå på boardingkortet (iaf i appen) oavsett om det finns eller inte? Står t.ex. alltid det när jag flyger från LLA trots att där inte finns någon fast track.

Med det sagt så har jag inte flugit med SAS från LPA så jag har egentligen ingen aning om det finns där eller ej, men bara för att det står på biljetten/boardingkortet så betyder det inte att det finns.

Last edited:
Flyger ofta till och från LPA och personalen på fasttracken hänvisar i stort sätt alltid alla till den vanliga ingången. För det mesta halvskrikande och med viftande armar, jag går nuförtiden till den vanliga kön eftersom det sällan tar mer än några minuter att komma igenom säkerhetskontrollen.

@Sticktown jag ska oxå snart flyga från LPA så undrar hur det gick?

Mycket riktigt, och precis som Robert_E skriver blev vi förpassade till den vanliga kön till security. Fast track grinden lös dessutom ilsket rött, så frågan är vad som egentligen gäller för SAS plus på LPA.

Pluskön till incheckningen var i övrigt långsam och lika lång som till övriga diskar. Ingen koll på vem som ställer sig i Pluskön heller, och min gissning är att plus inte gav något värde där heller.

Frågade i incheckningen om vi hade tillgång till lounge, även om jag misstänkte att så inte var fallet, och blev vänligt hänvisad till Sala VIP Galdos. Detta visade sig som förväntat inte gälla för SAS plus.

Kommer överväga alternativ till SAS för framtida resor hem från LPA i framtiden. Resan ner från CPH däremot var toppen!

Funderar på att åka Business med Lufthansa. Men efter bytet i Europa så blir det Eurowings i så fall. Någon som åkt med dessa till ex. LAS Palmas? Hoppas det i går fast frack och lounge i alla fall!

Funderar på att åka Business med Lufthansa. Men efter bytet i Europa så blir det Eurowings i så fall. Någon som åkt med dessa till ex. LAS Palmas? Hoppas det i går fast frack och lounge i alla fall!
Eurowings ger lounge på vissa flygplatser men inte alla. Fler än sas, färre än Lufthansa. Las Palmas tex är inte en av dem https://www.eurowings.com/en/your-rewards/loyalty-programs/miles-more/lounges.html,

Inte heller Stockholm. Men flyger du riktiga Lufthansa borde du få lounge både där och i bytet och bara missa den på Las Palmas.

Observera också att eurowings inte har sin biz fare på alla rutter och flygplan inom Europa. Dubbelkolla din exakta avgång mot en sökning på deras egen hemsida. Finns den inte så är det en svag sas plus snarare än en svag Lufthansa business.

Toppen