Senaste nytt

Fast Track på Landvetter när man flyger med Lufthansa?

Hachans

Medlem
Det måste väl främst handla om de mindre flygplatserna. Både FRA och MUC har ju gold track och för övrigt även HAM. Och den verkar ju fortsatt gälla, antagligen eftersom det är en alliance förmån.

Står ju uttryckligen att Tyskland är undantaget. Sen om det faktiskt är så vet jag inte. Bara noterade texten när jag läste på länken ovan medan jag kollade svaret på frågan ts ställde.
 

mha321

Medlem
Står ju uttryckligen att Tyskland är undantaget. Sen om det faktiskt är så vet jag inte. Bara noterade texten när jag läste på länken ovan medan jag kollade svaret på frågan ts ställde.
Ja, men fortsätter du lite länge ner så står det om Gold Track och där finns ingen exkludering.

Som vanligt inte helt jättetydlig kommunikation från sas!
 

TP12

Medlem
Beror på flygplats, och i de fall där det är aktuellt, en gäst.
Flyger sällan från GOT, men tolkar nedan som att EBG+ har fast track i Skandinavien även på *A-flighter och att man får ta med sig fyra familjemedlemmar.

  • På alla Fast Track i Skandinavien kan du ta med en vän eller upp till fyra familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar/barn) när ni reser på samma flygning med SAS, Star Alliance, eller Wideroe.
 
Flyger sällan från GOT, men tolkar nedan som att EBG+ har fast track i Skandinavien även på *A-flighter och att man får ta med sig fyra familjemedlemmar.

  • På alla Fast Track i Skandinavien kan du ta med en vän eller upp till fyra familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar/barn) när ni reser på samma flygning med SAS, Star Alliance, eller Wideroe.
Exakt så jag tolkat det också, blev därför konfunderad när det på något sätt misstolkas/inte gäller.
 
Toppen