Senaste nytt

Fast Track på Landvetter när man flyger med Lufthansa?

Gothenburgers

Ny medlem
Hej, jag är Eurobonus/Star Alliance Gold EBG och flyger i morgon i ekonomiklass med Lufthansa till München.-

Kan jag och min fru, som är EBS, använda Fast Track på Landvetter (GOT) imorgon bitti? Tacksam för om någon vet - det går inte att läsa sig till vad som gäller för tillfället. Tack på förhand
 

Hachans

Medlem
https://www.sas.se/eurobonus/medlemsnivaer/guld/

  • Ta den snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track när du reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.
    • Ta med en vän eller upp till fyra familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar/barn) genom SAS Fast Track i Skandinavien. Detta gäller för resor med SAS när gästen eller familjemedlemmarna reser med samma flyg.

Intressant att Tyskland numera är undantaget Fast Track om man flyger med SAS.

När du reser med en SAS Star Alliance-flygning har du tillgång till Fast Track i Skandinavien och Europa, förutom Tyskland.

 

Sir Lemon

Medlem
Intressant att Tyskland numera är undantaget Fast Track om man flyger med SAS.

När du reser med en SAS Star Alliance-flygning har du tillgång till Fast Track i Skandinavien och Europa, förutom Tyskland.

Har framförallt uppskattat det på HAM.
 

mha321

Medlem
Det måste väl främst handla om de mindre flygplatserna. Både FRA och MUC har ju gold track och för övrigt även HAM. Och den verkar ju fortsatt gälla, antagligen eftersom det är en alliance förmån.
 

Tamas

Medlem
På Landvetter är de inte så petiga med fasttrack, som EBG kommer du in och sen säger att frun är med, oftast går bra. Testade med en kollega i söndags, flög Austrian, inga problem.
 
På Landvetter är de inte så petiga med fasttrack, som EBG kommer du in och sen säger att frun är med, oftast går bra. Testade med en kollega i söndags, flög Austrian, inga problem.
Är det jag som missförstår eller har man inte rätt ta med 4 familjemedlemmar eller en vän enligt de officiella reglerna?
 
Toppen