Senaste nytt

Fast Track på g på Arlanda terminal 4 - SAS bekräftar

Har hunnit flyga ett par vändor från T4 och nyttjat Fast Track sedan samarbetet med DY infördes och jag har aldrig upplevt någon köbildning. Tror att vi oroar oss i onödan :)

Samma här. I och med att Fast tracken dessutom är dold om man ankommer till T4, så lär det inte bli någon anstormning. Vilket förmodligen är samma skäl som gjort att det aldrig varit någon kö tidigare heller.

Det är först vid byte T5->T4 som den verkligen blir tydlig och nyttjas, och så mycket transfertrafik via ARN har väl inte Norwegian?

Samma här. I och med att Fast tracken dessutom är dold om man ankommer till T4, så lär det inte bli någon anstormning. Vilket förmodligen är samma skäl som gjort att det aldrig varit någon kö tidigare heller.

Det är först vid byte T5->T4 som den verkligen blir tydlig och nyttjas, och så mycket transfertrafik via ARN har väl inte Norwegian?

Lite beror det ju på hur man lägger om vanorna över tid också. Jag har t ex börjat kliva av Alfa/Beta-bussarna vid Sky City istället för T4 för att bekvämare komma upp till Fast Track, men det tog ett bra tag innan jag kom på att det var närmare den vägen.

En till sak som jag har funderat över, skulle det vara en bra ide att lämna ut FT-vouchers för anslutande flyg med sen ankomst? Så länge det handlar om <10 personer som har tight anslutning (säg mindre än 20-25 minuter till planerad avgång) så borde det ju vara en nettovinst för flygbolaget att antingen slippa schemafördröjning eller ombokningar för de 5-10 minuter extra den ordinarie kön kan tänkas ta. Men det skulle nog behöva ett starkt beslutsstöd för att avgöra när det bara är ett fåtal som blir försenade, det skulle ju inte funka vid någon större störning när många plan kommer in 10-40 minuter sena, förutom då att lösa logistiken att tala om för vilka det är OK och att kontrollerna hänger med.

Nog har det varit kö ibland i rusningstrafik. Men oftast inte, och det är ju vad man önskar i fast track.

Toppen