Senaste nytt

Fast Track på g på Arlanda terminal 4 - SAS bekräftar

Hittade bara några nyhetsinlägg om terminal 4 fast-track, men endast denna tråd som forum diskussion, så skriver här

Om jag (EBG) anländer 6.30 i Arlanda T5 och skall inrikes vidare kl. 8 på morgonen, har jag tillgång till Gold lounge i T5 eller måste jag gå till T4 lounge?
Om svaret är T5 och jag blir där, kommer man snabbt in i T4 sedan genom det nya fast-track som finns nånstans intill SkyCity eller är det värsta rusningstid så att det är bäst att gå direkt till T4?
Jag har aldrig annars besökt T4 lounge, ej heller T4 fast-track så har dålig koll på sakerna.
Gästar gärna en som vill ge mig svar ;)

Hittade bara några nyhetsinlägg om terminal 4 fast-track, men endast denna tråd som forum diskussion, så skriver här

Om jag (EBG) anländer 6.30 i Arlanda T5 och skall inrikes vidare kl. 8 på morgonen, har jag tillgång till Gold lounge i T5 eller måste jag gå till T4 lounge?
Om svaret är T5 och jag blir där, kommer man snabbt in i T4 sedan genom det nya fast-track som finns nånstans intill SkyCity eller är det värsta rusningstid så att det är bäst att gå direkt till T4?
Jag har aldrig annars besökt T4 lounge, ej heller T4 fast-track så har dålig koll på sakerna.
Gästar gärna en som vill ge mig svar ;)

Jajemen det är bara gå förbi guld loungen i T5 om du vill det, och ja det går väldigt fort från lounge T5 - gate T4 med FT, jag har aldrig sett någon kö i fast track som är att tala om.

Last edited by a moderator:
Du borde komma in i T5-loungen, har gått tidigare, men har för mig att jag läst någonstans att dom skrivit om reglerna, någon annan här har säkert bättre koll. Hur som helst så tar det ganska lång tid att gå från T5-loungen till T4 då du måste ner till bagagehanteringen och gå den vägen.

Du borde komma in i T5-loungen, har gått tidigare, men har för mig att jag läst någonstans att dom skrivit om reglerna, någon annan här har säkert bättre koll. Hur som helst så tar det ganska lång tid att gå från T5-loungen till T4 då du måste ner till bagagehanteringen och gå den vägen.
Räkna med minst 12-15 min att transportera dig från T5 lounge till T4 gate

Absolut, jag har gjort T5 lounge -> T3 gate på 8 minuter också :D men då ska man ju gjort resan innan och veta exakt allt hehe.
Tolkade det som att @FFlash inte varit på T4 så mkt med fast-track och allt så bättre med marginaler ;)

Oj då får man ha bra med krut i benen :D Ja iofs bättre räkna med några minuter extra, speciellt om det du skrev i en annan tråd stämmer.

Jag brukar räkna 15 +-5 minuter gate-gate T4->T5, lite snabbare åt andra hållet nu med bra fast track i T4. Och T5-loungen är ju rätt optimalt nära utgången på T5.

Det sagt så har jag gjort knappa 10 minuter från gate T4 till non-schengen gate i F-pir (bara för att mötas av 40 minuters svettande på planet i gate i väntan på en slottid på heathrow). Då var jag rätt glad över att det inte var kö till utgående passkontroll när jag trodde att planet skulle gå nära i tid.

Tack alla för snabba svar. Alzå det blir T5 för macka och sedan mot T4 fasttrack upplevelse och ytterligare testa T4 lounge därefter.

Men men, nu såg jag faktiskt har 35 mins connection på vägen hem! T4->T5 blir nog tajt speciellt om det blir busgate F26 till exempel, värre än så busgate på inkommande plan. Nåå det är inte hela livet, jag landar hemma sent i alla fall, missar jag connection då kan jag ta följande och kassa in lite €urobonus ;)

Återkom från AGP efter några heta dagar bara för att konstatera att Fast Track T 4 inte längre är en SAS exklusivitet utan nu delas den med de som lägger onödigt mycket pengar i en DY-biljett.

Toppen