Senaste nytt

Fast Track på g på Arlanda terminal 4 - SAS bekräftar

Inget vi hört något om mer än att det finns ett önskemål om det från många, och säkerligen även från SAS med tanke på att de i slutet på månaden kommer öppna fast tracks inrikes i Stavanger och Trondheim och redan har fast track för inrikes i Oslo.

Såg att Sky City-T4 var öppen när jag gick förbi för en timme sedan, så det kanske blir "fast track light" då jag ska tillbaka till T4 om nån timme... ;)

Under pendlarmöte igår i Stockholm sa SAS representanter att tanken/planen är ju den säkerhetskontrollen från Sky City att bli fast track, men diskussioner med Swedavia pågår fortfarande.

Ska se om jag kan få det bekräftat via de officiella kanalerna så vi kan skriva om det på vår förstasida i så fall.

SAS Sales Info brukar stämma men det har förekommit felaktigheter.

Last edited:
Öppnar 1 september, enligt SAS Sales info.

Location: At the existing security check at Sky city, upstairs from the departure hall, terminal 4. This area will now be a dedicated Fast Track.

Detta låter ju toppen. Bara de utökar öppettiderna, eller redan nere vid incheckningsdiskarna meddelar om det är stängt i fast track så att man inte åker upp dit i onödan.

Det behövs! Två dagar på raken har det varit köer ända ner till incheckningen... Tack och lov för hissen, den inofficiella fast-tracken på T4. :)
Haha jag har också insett hissen, jag undrar om många andra gör det ;)

Toppen