Senaste nytt

Fast track på Arlanda med Lufthansa fligt (Eurobonus Gold)

Buffy

Medlem
Någon som blivit nekad nyligen? Jag och en kollega åker med LH på söndag och vad jag förstått är det kaos på Arlanda just nu på mornarna.
Hade varit skönt att ta med henne genom fast track.
 
Har fungerat både på Landvetter och CPH det senaste året. Verkar vara nån tillfällig regel som LH införde under epidemin för Nordbor
 

Stenis32

Medlem
Har samma scenario som många andra i tråden. Jag med Star Alliance Gold-status (via SAS) ska åka Lufthansa i ekonomi och har kollega som är statuslös.

Kan jag ta med honom som gäst i security fast track? Finns det skrivet som en officiell förmån någonstans eller är det bara tur för de som lyckats?
 

JacobGBG

Medlem
SAS är lite inkonsekventa i detta.
För Lounge så får man med EBG ta med en gäst när man flyger annan *A än SAS.
Dock så får man ej gästa någon i fast-track som EBG när du flyger annan *A än SAS.

Sen vad som faktiskt funkar på plats är en annan sak. Jag upplever fast track som den minst kinkiga förmånen att rucka på för att få med en extra vän/familjemedlem, dock finns nog risk att detta är skarpare efterhållet nu på ARN iochmed kaoset.
 

Hachans

Medlem

JacobGBG

Medlem
Va? Du säger ju att en sak gäller för loungen, och en annan för fast track.
I själva verket är det precis samma sen de ändrade loungeåtkomsten.

Så du menar att det du skriver stämmer inte?

Vet ej vad det är som berättigar den här tråkiga tonen eller vad det är för scenario du protesterar emot.

Dock så stämmer det jag skrev ovan om vad som gäller för att gästa när man är EBG och flyger annat *A bolag än SAS. SAS hemsida understryker detta. Den påstådda ändring du nämner är inte relevant för det tråd-relaterade scenariot jag riktar mig mot.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Vet ej vad det är som berättigar den här tråkiga tonen eller vad det är för scenario du protesterar emot.

Dock så stämmer det jag skrev ovan om vad som gäller för att gästa när man är EBG och flyger annat *A bolag än SAS. SAS hemsida understryker detta. Den påstådda ändring du nämner är inte relevant för det tråd-relaterade scenariot jag riktar mig mot.

Jag inser att jag tolkade dig fel. Tyvärr kan jag inte ändra inläggen så de får stå kvar som vittnesmål kring vad som händer när man inte tolkar välvilligt!
 
Toppen