Senaste nytt

Fast track och lounge i Prag

@chazzie - Jag har för mig att Plus ger fast track eftersom det (intra-Europeiskt) är kabinklass C (Business). Testade på LHR när jag endast hade EBS och det fungerade.

@chazzie - Jag har för mig att Plus ger fast track eftersom det (intra-Europeiskt) är kabinklass C (Business). Testade på LHR när jag endast hade EBS och det fungerade.

Det står inget på SAS hemsida, men det kostar inget att försöka, det står som du säger C på boardingkortet =}

Besökte "Erste" loungen veckan innan.

Jag kollade på Star Alliance lounge locator på förhand och där stod det att man inte kommer inte med SK*G om man flyger andra bolag. Så tänkte testa vad som skulle hända, jag hade ju en Diners i fickan som back-up (denna Erste är nog bättre än den andra Diners loungen mittemot: Menzies, så det gäller att välja rätt). Hopps, jag kom in med economy Luftfansa biljett! Star Alliance regler gällde alltså inte (Erste är ju en contract-lounge)

Håller med de andra, loungen är trevlig (åtminstone för ett Diners kort) och det finns t.o.m dusch som jag tog nytta av. WiFi var helt OK. Fikautbud som beskrivits, samt tilltug sandwich & mushroom sou

Jag kan bekräfta att Fast Track och lounge fungerade friktionsfritt! Om jag hinner ska jag försöka knåpa ihop en liten reserapport, men jag måste säga att jag inte upplevde något av det som många befarar med oärliga taxichaufförer och restauranger som tar överpriser, vilket naturligtvis är trevligt.

• Gilla
Reactions: bnr
Jag hade mycket positiva erfarenheter av denna lounge och flygplats, allt fungerade smärtfritt. Ofrivilligt uppgraderad på vägen hem också. ^^

En Lufthansa Senator (Star Alliance Gold) försökte att gästa in en medresenär som antagligen skulle resa tillsammans med honom men han fick inte gästa in pga denna lounge inte var någon Star Alliance lounge.

"Star Alliance Gold medlem kan använda loungen när de flyger ut med ett Star Alliance flygbolag men inte ingen gäst" var förklaring av loungevärdinna

Har för mig att ordinarie regler för loungeaccess ska gälla även vid, av Star Alliance, anlitade "kontraktslounger". Dvs en gäst per Star Alliance Gold. Dock kanske den kontrakterade loungen inte känner till reglerna?

Har ännu inte stött på patrull att gästa in på kontraktslounger.

Rätta mig gärna om jag har fel kring regelverket.

Toppen