Senaste nytt

Fast track i Tax-free butiken?

SG

Medlem
Resenärer utan hyfs att hålla sig undan och med minst EBD borde banne mig hänvisas till bussresor :rolleyes:
 

Brandten

Medlem
Be dem fara åt h-vete! Högt och ljudligt.

Om folk inte kan gå i en rak linje utan vinglar över hela gången, gärna med sitt handbagage på två hjul efter sig, så att de tar upp extra mycket plats, så bör de få veta om det.

Jag har inget emot folk som vill handla taxfree, däremot har jag noll förståelse för folk som är ivägen och inte ens bemödar sig att fundera över att de skulle kunna vara det. Vill man handla taxfree, så vikar man snabbt in bland hyllorna och kan där gå i lugn takt och titta på varorna. Men i den stora gången ska man inte vara ivägen.
Först överfullt i taxfree utan fast track sedan fullt i loungen. Du får nog ta mitt tips från tidigare tråd och kontakta Grafair. :)
 

Senator

Moderator
Vänner.. Bara för att andra människor har andra prioriteringar och intressen som innebär att dessa kanske saknar den ackumulerade kunskap och erfarenhet som finns härinne gör inte detta dessa goda medborgare till idioter och dumma människor.

Nu sitter jag inte vid datorn så jag kan moderera, men Businessclass.se skall vara ett inbjudande forum. Tyvärr är denna typ av inlägg och formulering avskräckande och påverkar upplevelsen särskilt för nya medlemmar. Det måste gå att skriva på ett mycket mer positivt sätt.

Jag är också övertygad att vi inte vill blir kallat idioter för att vi lägger så mycket tid på BC.

Mvh,
Hans/Senator i rollen som moderator
 

agehall

Medlem
Så viktig är inte du och din extra minut i loungen så chilla lite så får alla en trevligare upplevelse.

Nu gör du antaganden som du inte har belägg för. Jag har inte så bråttom till loungen, men det som får mig att bli skogstokig, vare sig det är i taxfreebutiken, tunnelbanan eller på ICA, är när ett antal personer går mer eller mindre på ett led i rask takt (vilket förekommer i många situationer) och en av de i täten helt plötsligt tvärstannar.

Om vi jämför med bilkörning - när en bilist som kör på en motorväg ska stanna, så blinkar han och väjer sedan av till vägkanten. Tvärnitar han utan förvarning blir resultatet förödande.

Nu blir det inga sådana skador när två gångare krockar, men jag tenderar att gå med raska steg. När folk tvärnitar framför en så är det rätt stor risk att man faktiskt gör sig illa för att man snubblar på deras väskor de inte har vett att få undan eller att man knuffar in personen i någon annan och de båda slår sig. Det är inte trevligt för någon.

Det är helt enkelt så att folk behöver lära sig att vara lite mer uppmärksamma på sin omgivning imho.
 

Brandten

Medlem
Jag håller faktiskt med agehall i detta påstående. Det måste gå att ha ögon i nacken när man är på en publik plats. Just exemplet med att springa på någons väska pga tvärnit har hänt flera gånger och så tycker personen i fråga att JAG ska ursäkta mig för att JAG gick på deras väska. Hmm
 
Det gäller ju båda sidorna att visa hänsyn och vara uppmärksam, både den som stannar upp och den som går bakom någon med raska steg.

Hur som helst så behöver man inte be nån dra åt helvete högt för att folk är gör bort sig

Går och köper blinkers jag kan sätta på axlarna.
 

Senator

Moderator
Det skulle vara intressant att få en antropologs insikt hur vi agerar i dessa situationer. Jag kan erkänna att jag jag själv har en form personlighetsförändring den sekund jag kliver in på en flygplats. Några tycker jag är besvärlig att resa med då jag är programmerat i mitt beteende som min 76 åriga farbror som har haft samma schema i de 11 år sedan han blev pensionär. Jag blir som Ryan Bingham i "Up in the Air". Jag profilerar säkerhetskön, jag svär inombords. Men det stannar inombords då jag kommer ihåg att vi alla är olika.

Vi måste komma ihåg att alla har olika förutsättningar och erfarenheter.
 

Treo

Medlem
Utan liknelser i övrigt: om ni av någon anledning ska ta er fram genom en grupp med dagisbarn som rör sig oplanerat – går ni då med hög fart utan att ha marginaler för oförutsedda stopp, accelerationer, vändningar etc?

För mig är en butik ett ställe där jag räknar med att folk får infall, på en tätbefolkad flygplats kanske det är "tre led framåt" som något händer. Jag vill gärna så snabbt som möjligt förbi "tvångstaxfreen" men har inga problem med att hålla god fart på öppna ytor och sakta in vid mänskliga hinder.

Disclaimer: har själv kabinväska med två hjul samt reser ibland med familjen.
 
Toppen