Erik Österberg
Medlem
Det borde hon ha. Det hade jag och hustrunFrugan åker till Istanbul med turkish i business Class har hon tillgång till fast track på Arlanda hon har ingen status på SAS.
Det borde hon ha. Det hade jag och hustrunFrugan åker till Istanbul med turkish i business Class har hon tillgång till fast track på Arlanda hon har ingen status på SAS.
Frugan åker till Istanbul med turkish i business Class har hon tillgång till fast track på Arlanda hon har ingen status på SAS.
Sorry! Du har förstås helt rätt. Läste nog inte hela frågan ordentligt.Fast Track ja, men till skillnad från trådtitel har hon ej tillgång till Gold lounge (dock ordinarie business lounge).
Ja, det går bra så länge dom flyger star allianceHej!
Min pappa har EBG och ska resa med min mamma som är EBS. De reser i Go på samma bokning, rutten är ARN-CPH-FLR. Kan min pappa gästa min mamma genom fast track på Arlanda?
Nej det går inte längre, gästen måste vara på samma flight.Hej!
Min kära far är EBG och reser imorgon i Go med SK1012 från ARN-SFT kl 08:10. Han har en kompis utan status som reser med SK1004 i Go från ARN-LLA kl 08:20. Är texten på SAS hemsida = lag? Alltså att den du gästar måste åka med samma flight eller tror ni att en gemensam frukost i guldloungen är möjlig? Efter att ha läst här på forumet förstår jag det som att det (för några år sedan iaf) var beroende av loungepersonalen om det gick samt att Fast Track nästan är omöjligt. Stämmer detta idag?
Nej det går inte längre, gästen måste vara på samma flight.
Businessclass levererar (även om det i det här fallet var med tråkiga nyheter)! Tack för snabbt svar!De har nog strypt ner det ganska hårt. En gång fick jag på en SAS lounge ta med en kollega som som skulle på annat flyg och hade rätt till Business loungen in med mig till Guld istället, men damen la pekfingret över munnen och shysshade med en liten blink när hon släppte igenom oss. Det var en klar vinning för alla, trångt på Business, Gold var 20% kapacitet och mat över.
Jag tror det kan vara ganska kört tyvärr i din fars fall, speciellt då hans polare inte har alls rätt till lounge.