Senaste nytt

Fast i Bryssel - hur kommer jag vidare?

Skönt att det verkade lösa sig någotsånär ändå med att ta er från Liege och vidare mot Düsseldorf. Som nästan lokal i Liege (ja, 20 minuter och en landsgräns bort i Maastricht) så hade jag kunnat peka er i riktning till en hyfsat enkel resa mot Düsseldorf om jag sett tråden när det var relevant. Men nu löste det ju sig och 300€ känns som ett hyfsat lågt pris i kontext av terrorattentat.

Bra det gikk i orden! Og ikke minst at du fikk tak i bil.
Dette er forøvrig et generelt råd som alle reisende bør huske: så snart det skjer et eller annet som gjør at fly og togtransport bryter sammen, så LØP til nærmeste leiebilfirma.

Bra och pragmatisk lösning på problemet!
Och vilken spännande början på en live-tråd... ;)

En uppdatering efter några hektisk timmar. Jag sitter nu i Senator loungen i Düsseldorf och vilar nerverna och laddar batteriet.

Lyckades få tag i sista hyrbilen från Liège. Kul att se hur folk samarbetar i detta läge. Vi var några som skulle till Düsseldorf så det var bara att knö i en liten Citroën.

I Düsseldorf gjorde Lufthansa ett jättejobb och försökte boka om oss. Att det var en SAS-biljett underlättade inte, då damerna var sura på att SAS hade bytt handlingbolag. Att de inte nådde Air Canadas system underlättande inte heller. Men att Air Canada inte svarade på telefon gav nya möjligheter.

Hon försökte långt utanför allianserna och länge försökte hon få med oss på Madrid-flighten ovan. Även om hon kallade bolaget som flög för Spanair... Även Air France var ett alternativ som hon försökte biljettera.

Tur att man läser allt om nya linjer på BusinessClass och jag drog mig till minnes @TravellerRobert som drabbades på sina Kubaresa och den försenade starten på PTY-flighten. Så jag föreslog Lufthansa-flighten till PTY, vilket hon löste platser på. Så ikväll väntar en natt i Frankfurt.

Det var uppenbart att biljetterna var i affärsklass öppnade sig nya dörrar, av vad jag förstod av kommunikation med supervisorn på tyska.

När allt var klart upptäcker hon bokningklassen på orginalbokningen. Och frågar om jag jobbar på SAS eller om det är en award. Hon ropar till supervisorn, som säger att det bortser de ifrån. Det viktiga nu är att vi kommer iväg. Tack för det Lufthansa!

Tack för all hjälp! Vad hade jag gjort utan er! :)
Tror man kan sammanfatta detta med "Weltklasse". Skolboksexempel på hur man ska agera i en sådan situation enligt mig.
Hoppas ni fick hennes namn och kan tacka Lufthansa via något formulär efteråt, sådant handlande ska verkligen premieras!

Tror man kan sammanfatta detta med "Weltklasse". Skolboksexempel på hur man ska agera i en sådan situation enligt mig.
Hoppas ni fick hennes namn och kan tacka Lufthansa via något formulär efteråt, sådant handlande ska verkligen premieras!
Jag planerar att skicka ett vykort och tacka, kanske lägger på ett webbsvar också. Helt klart skall det uppmärksammas, även bland kollegor och chefer.

Lyckades få tag i sista hyrbilen från Liège. Kul att se hur folk samarbetar i detta läge. Vi var några som skulle till Düsseldorf så det var bara att knö i en liten Citroën.

Hehe, vi var inklämda i en liten Opel till Köln, dock ej hyrbil, föraren fick bra betalt :)
Kan absolut skriva under på det du skriver om samarbete, tror inte en enda hyrbil som bokades från hotellet (Radisson Gare du Midi) bara hade föraren i sig, det organiserades spontant samåkning bland alla gäster som jag hörde/såg.
Det hade ärligt talat inte känts bra alls att köra iväg själv i en tom bil i den situationen som rådde igår i Bryssel.

Då är vi på väg igen, utvilade och glada. Nu är jag redo att prova Lufthansa Business!

På något sätt känns ändå det som ett plåster istället för Air Canadas gamla A330. Poängintjäningen ser också ut att bli god.

Toppen