Senaste nytt

[FARE GONE]Ho Chi Minh City - Världen, Qatar Airways Businessclass, från 4500 SEK

palmen

Moderator
Qatar Airways verkar ha en Business Promo från Ho Chi Minh City just nu med priser till större delen av världen till ett väldigt fördelaktigt pris. Verkar som att priserna börjar runt 4500 kronor.

Det är liknande priser som tidigare var från Amsterdam/Bryssel men nu kan man välja fler destinationer att resa till.

Det är bokningsbart på Qatars sida, om det är en Error Fare eller inte låter jag vara osagt.

Exempel på resa, kanske något för @pep
upload_2017-7-31_3-6-22.png

Tak, @palmen Det er virkelig sjældent at QR har gode tilbud i business fra Vietnam (markedet er beskedent?). I mit tilfælde må jeg rejse til CPH (eller BKK ellr KUL) for at positionere mig, da tilbuddene fra Europa (og KUL / BKK) som oftest er langt, langt bedre m.h.t. business class og rea

Vaknade tidigt i morses så letade och hittade en del bra deal men medans jag skulle bestämma mig så verkar priserna försvunnit, noterade detta kring 06:20, trist man missade det denna gången då det skulle kunna saxas bra med resa jag behöver till Bangkok.

Det ser ut som att Qatar Airways har börjat att avboka de bokningarna.
Qatar Airways skrev:
Dear Mr. xxxxxxxxxx

Please ignore the below as we seem to have a technical issue on qatarairways.com and same is on an urgent investigation with our concerned team.
We apologies for the inconvenience caused, however your issued ticket has so far been suspended awaiting the investigation to be completed due to the wrong fare picked whilst processing your booking.
We sincerely apologies for any inconvenience caused by this; rest assured our concerned team are currently analyzing the error and we will update you on the soonest time possible as we appreciate your patience.

Yours sincerely,
Qatar Airways Support

@staff, det är bäst att du kollar ditt mail. Jag tror att liknande e-mail kommer att dyka upp snart.

Enligt några inlägg på FlyerTalk, några gissar att Qatar Airways har laddat upp nya priset i fel valuta.
Vietnam använder Vietnam dong (VND). 1 USD är ca 22.800 VND.

T ex om de skulle ladda 1.500 USD + skatter för Vietnam-Europa T/R i Busines class men använde fel valutakod, VND. Blir det 0,07 USD + skatter.

Enligt traden pa Flyertalk verkar det som att de som fick sina biljetter avbokade av Qatar (vilket framst ar folk som betalade for att reservera ratten att kopa biljetter inom 48 timmar -- och sedermera kopte dem) nu fatt dem aterbokade igen. Ser bra ut, an sa lange..

Enligt traden pa Flyertalk verkar det som att de som fick sina biljetter avbokade av Qatar (vilket framst ar folk som betalade for att reservera ratten att kopa biljetter inom 48 timmar -- och sedermera kopte dem) nu fatt dem aterbokade igen. Ser bra ut, an sa lange..
Låter som någon tryckte på "panik-knappen" och sen har de insett att de kanske inte får göra så. Tänker främst på de som bokat resor till USA på detta sätt där DoT brukar ha en hel del synpunkter på liknande saker.

Toppen