Sitter och tittar på OSL-ARN-ADD-JNB och hittar i April för 5757NOK i Business class på ET:s hemsida. Bokas i C ( CRTNO). Är detta en mistake fare?
Med det sagt, jag körde en fuling och bokade en trip via uniteds hemsida.
Jag kollade snabbt om det fanns något i ExpertFlyer men hittar inget. Köp säger jag![]()
Jo, den har synts i EF.Säger du att faren CRTNO inte syns i ExpertFlyer? Den syns i alla fall på ITA. Grundpris cirka 2000 NOK + skatter och avgifter.
Dom lyder under amerikansk lag vilka har starkare konsumentskydd (såsom jag förstått det) i sådana här händelser. Sen bokade jag en misstake fare med dom i somras där allt fungerade som det skulle. I det fallet hade jag andra bolag (TAP) på samma boknig med samma text utan problem. Sen kan man avboka inom 24 timmar om man ändrar sig.Vad är fördelen med att boka på United?
Jag fick följande text
" Your itinerary contains one or more flights operated by a partner airline, so we have asked Ethiopian Airlines to confirm your reservation within the next 24 hours. In rare cases, a partner airline may not be able to confirm the reservation due to rapidly changing availability.
Please review your itinerary and call the United Customer Contact Center if you do not receive a ticketing confirmation within the next 24 hours. You will not be charged until your ticket is issued."
Fick du behålla resan?Med det sagt, jag körde en fuling och bokade en trip via uniteds hemsida