Senaste nytt

Fantombokning hos Radisson?

Tamas

Medlem
Jag letar efter hotell för en kommande familjehelg och det innebär en del klicka hit och klicka dit.
Helt plötsligt dyker upp ett mejl - "We are looking forward welcoming you at Radisson Blu Scandinavia, Copenhagen [...] your reservation number is [...]"

Så det ser ut som att det finns en reservation.
Jag är 100% säkert att inte bokat något, särskilt inte hos dem pga svin höga priser. Kollade Radisson sida med res nr och dyker inget upp, men mitt namn finns inte i mejlet så kanske inte kopplats ihop om det är genuint.

Mejlet ser i alla fall helt genuint ut, avsändare är info at oakyapp.com, en länk också går mot Oaky. Googling visar att de har nåt samarbete med Radisson, eller det ser ut så i alla fall.

Det luktar ändå väldigt mycket, aldrig varit med om liknande mejl. Det är ok att säga att du glömde avsluta bokningen eller så, men att komma med bokningsnr?
Kan mycket väl vara att allt är konstruerat, men hur sjutton kom de åt mitt sökande och mejladress då?

Har nån annan råkat ut för liknande?
 

mha321

Medlem
Jag kan inte spekulera i vad som hänt men det stämmer att man får mail från info@oakyapp.com när man bokar det hotellet.

Ett jävla otyg, för övrigt, att de inte kan skicka mall från sina egna domän så man vet vad det handlar om... Men samma gäller ju tyvärr många andra, fick det från elite senast förra veckan...
 

Tamas

Medlem
Mejlade hotellet och de bad om ursäkt. Såklart finns ingen levande bokning.

Mycket märkligt system dock...

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 
Toppen