Senaste nytt

Fantastisk journalistik och SAS, tema;nu blev det fel!

Hok

Medlem
Journalister har väl aldrig kunnat skilja på olika modeller av flygplan. Det är en lyckträff om det lyckas bli rätt någon gång. Här har man ändå haft facit.

För övrigt är namnet på flygplatsen en katastrof, Kristianstad/Österlens Airport. Varför blanda in Österlen? Jag är uppväxt på Österlen och det skulle aldrig falla mej in att använda Kristianstad flygplats utan det är Malmö/Sturup som gäller. De enda som har närmare till Kristianstad är de som bor i norra Österlen, resten har närmare till Malmö/Sturup. Enkelt val, bra utbud från Sturup med tre olika flygbolag till Stockholm, alla med moderna jet. Från Kristianstad blir det bara usla turboprop och ett fåtal avgångar.
Angående namnet på flygplatsen. Det är väl snarare för att få turister att välja den flygplatsen än för att få boende att välja den. Turister som inte riktigt har koll på läget.
 

Berglund

Medlem
Är det bara jag som inte förstår varför bolaget BRA nämns i artikeln?
Jag utgår från att det normal är BRA som flyger dit, dvs det är de vanliga planen man brukar se.
Nu kom det ett jetplan, så första tanken skulle kunnat vara att BRA börjar flyga jet dit.
Men så var det SAS, har då SAS börjar flyga jetplan dit?
Nej, bara ett vanligt taxiflyg, en chartrad kärra på engångsbesök.

En icke-händelse i det stora men när lokalreportrarna antingen har att rapportera om Faster Agdas matglada katt alternativ spännande saker såsom jetplan - ja, då blir valet enkelt!
 

Alf

Medlem
Angående namnet på flygplatsen. Det är väl snarare för att få turister att välja den flygplatsen än för att få boende att välja den. Turister som inte riktigt har koll på läget.

Det är möjligt, men då är det ännu tokigare att låta dessa turister flyga till en enslig flygplats med usla flygplan och tidtabell istället för att flyga till Malmö/Sturup. Jag tycker det är galet att knyta området Österlen till just Kristianstad flygplats.
 

Canadien

Medlem
Det är möjligt, men då är det ännu tokigare att låta dessa turister flyga till en enslig flygplats med usla flygplan och tidtabell istället för att flyga till Malmö/Sturup. Jag tycker det är galet att knyta området Österlen till just Kristianstad flygplats.
Tar man Simrishamn så säger Google 57 minuter med bil från Kristianstad Fpl och 1 tim 6 min från Sturup, så helt off är de ju inte.
 

LPC123

Medlem
Det var Pernod Richard eller Absolut som hade chefer på rundtur på Absolut. Det var även dom som flugit helikopter runt i trakterna för att besöka mindre idrottsklubbar som dom sponsrat för att få filma som någon intern reklamfilm
 

Alf

Medlem
Tar man Simrishamn så säger Google 57 minuter med bil från Kristianstad Fpl och 1 tim 6 min från Sturup, så helt off är de ju inte.

Jag vidhåller fortfarande att det är helgalet att Kristianstad använder namnet Österlen för sin flygplats. Det finns ingen anledning för varken Malmö/Sturup eller Kristianstad att ha med Österlen i sina flygplatsnamn. Jag förstår att det inte låter lika bra med Kristianstad/Göinge flygplats, vilket är geografiskt mest korrekt. Med endast 10 minuter längre restid från Simrishamn är det enkelt att välja flygplats, nämnligen Sturup med flera avgångar och betydligt bättre flyg. För den största delen av invånarna i Österlen är restiden till Sturup kortare.
 

palmen

Moderator
Inte lätt när det är svårt...
1rT8aTojP2c-d05h4AhTohVm0l99TKjtMz89UA_6pUU.jpg
 
Toppen