Senaste nytt

Familjevänligt hotell i Paris 1-4/4-18

Maja

Medlem
Funderar som bäst på att boka in några dagar i Paris nu när SAS kör sin F&F-rea.

Maken och jag var där sommaren 2012 men kan för mitt liv inte komma ihåg vart tusan vi bodde. Har Diamond på Hilton och Best Western. Föredrar Hilton, men ser att det är ganska magert med Hiltonhotell i Paris och att de inte ligger jättebra till heller. Men finns det något bra Hiltonhotell som ni har erfarenhet ifrån så tipsa gärna!

Behöver ett rum för 2 vuxna och en 9-åring för 3 nätter. Skippar Eurodisney och håller oss i stan. Vad vi ska se och göra? En bra fråga, har inte hunnit så långt än. ;)

1 dubbelsäng + bäddsoffa/extrasäng alt. 2 double/queen beds är önskemålet gällande sängar.

Vet att frågan är väldigt bred ställd, men har för lite kännedom om Paris att jag kan säga att vi vill bo i ett visst område etc.

Inga 5-stjärniga hotel denna gång, utan mer i mittenskiktet, men inget delat badrum eller något liknande. :eek:
 
Last edited:
Funderar som bäst på att boka in några dagar i Paris nu när SAS kör sin F&F-rea.

Maken och jag var där sommaren 2012 men kan för mitt liv inte komma ihåg vart tusan vi bodde. Har Diamond på Hilton och Best Western. Föredrar Hilton, men ser att det är ganska magert med Hiltonhotell i Paris och att de inte ligger jättebra till heller. Men finns det något bra Hiltonhotell som ni har erfarenhet ifrån så tipsa gärna!

Behöver ett rum för 2 vuxna och en 9-åring för 3 nätter. Skippar Eurodisney och håller oss i stan. Vad vi ska se och göra? En bra fråga, har inte hunnit så långt än. ;)

1 dubbelsäng + bäddsoffa/extrasäng alt. 2 double/queen beds är önskemålet gällande sängar.

Vet att frågan är väldigt bred ställd, men har för lite kännedom om Paris att jag kan säga att vi vill bo i ett visst område etc.

Inga 5-stjärniga hotel denna gång, utan mer i mittenskiktet, men inget delat badrum eller något liknande. :eek:

Tror nästan att du kommer få bättre valuta för pengarna att köra best western i Paris, fler att välja på i ett centralt läge (nära Louvren)

Finns ju en Hilton och en Curio relativt centralt men nästa 1000kr dyrare per natt.
 

Maja

Medlem
Tror nästan att du kommer få bättre valuta för pengarna att köra best western i Paris, fler att välja på i ett centralt läge (nära Louvren)

Finns ju en Hilton och en Curio relativt centralt men nästa 1000kr dyrare per natt.
Tack Patrik för din input. Är det något av Best Western-hotellen som du rekommenderar före något annat? Eller något annat hotell som är bättre?
 

Jönsson

Medlem
Om du vill bo på ett BW så finns det enormt många att välja på. Skulle nog ta ett som ligger nära det område du vill tillbringa mest tid. Kan du tänka dig att bo på ett privat hotell så går det att hitta riktigt romantiska ställen för under 1500kr per natt men ändå med hög kvalité. Min strategi skulle ändå först vara att välja område för att minska behovet av transporter. Speciellt när du har barn med dig.
 

Maja

Medlem
@Jönsson Kan absolut tänka mig att bo på ett privat hotell! Det viktigaste här är nog sängalternativen för vår del. Vilket område vi ska vara i måste jag helt klart läsa in mig på. Vad vi gjorde sist när vi åkte som par kan jag inte direkt dra mig till minnes. Nu lär fokuset bli lite annorlunda när vi har vår snart 9-åriga dotter med oss. Får helt enkelt ta och låna en guidebok och läsa på lite mera först. ;)
 
Tack Patrik för din input. Är det något av Best Western-hotellen som du rekommenderar före något annat? Eller något annat hotell som är bättre?

Det var ganska länge sedan jag bodde i Paris, men jag rekommenderar området Les Halles (nära louvren och Notre dame) och dessutom kan ni gå längs floden till Eiffeltornet eller åka tunnelbana.

Fall ni orkar kan ni ju åka tåg till Versailles också, men var där tidigt!!! samma med Louvren, köerna blir sjukt långa ibland.
 

Maja

Medlem
Dammar av min egen tråd och ser om det kommer lite nya tips. Med tanke på rådande SAS Friends & Family-rea så är den helg i Paris än en gång på tapeten. 7-9/9 närmare bestämt och då var det ju det här med boende.

Hilton Paris La Defense verkar ligga lite utanför så att säga så kanske ingen jättehit? Är HHD så hade gärna nyttjat Hilton men inser att det kanske inte är rätt stad för detta?

Best Western kan kanske vara ett alternativ då jag är är minst Diamond där.

Så boende för 2 vuxna och 1 barn (9 år i egen säng/bäddsoffa alt. rum med två queen/doublebeds.

Tips mottages än en gång tacksamt! :)
 

Agö

Medlem
Hilton Paris La Defense verkar ligga lite utanför så att säga så kanske ingen jättehit?
La Defence är ju affärskvarteren men det går snabbt att med Ligne 1 ta sig in till t.ex. Triumfbågen och vidare. En bra tunnelbanelinje helt klart.
 
Toppen