Mattias Holmén
Medlem
Facktopparnas lyxresa kostade 600 000 – inledde med semester
Transports ordförande: ”Jag tittade inte på priserna innan”
Fackförbundet Transport åkte på konferens till Singapore för runt 600 000 kronor.
Alla bodde på lyxhotell och flög i business class för 25 000 kronor per person – trots att flera började resan med privata semestrar.
– Jag tittade inte på priserna innan, det gjorde inte jag, säger ordförande Tommy Wreeth som själv tog ut semester direkt när han kom till ö-riket.
Nu i oktober reste den nye ordförande Tommy Wreeth och flera ledande företrädare på en konferensresa till Singapore för runt 600 000 kronor – en resa som enligt Wreeth var helt enligt reglementet.
Syftet var att de skulle delta i en internationella kongress.
Samtliga av Transports företrädare flög business class för cirka 25 000 kronor per person, trots att företrädare flög dit upp till åtta dagar innan konferensen började – för att semestra.
Ordförande Tommy Wreeth var själv en av dem som inledde med en privat semester.
Hela artikeln finns att läsa nedan
Källa: Fackförbundet Transport åkte på lyxresa till Singapore | Aftonbladet
----------------------------------
Reportern glömde perspektivet om bonuspoäng också
Transports ordförande: ”Jag tittade inte på priserna innan”
Fackförbundet Transport åkte på konferens till Singapore för runt 600 000 kronor.
Alla bodde på lyxhotell och flög i business class för 25 000 kronor per person – trots att flera började resan med privata semestrar.
– Jag tittade inte på priserna innan, det gjorde inte jag, säger ordförande Tommy Wreeth som själv tog ut semester direkt när han kom till ö-riket.
Nu i oktober reste den nye ordförande Tommy Wreeth och flera ledande företrädare på en konferensresa till Singapore för runt 600 000 kronor – en resa som enligt Wreeth var helt enligt reglementet.
Syftet var att de skulle delta i en internationella kongress.
Samtliga av Transports företrädare flög business class för cirka 25 000 kronor per person, trots att företrädare flög dit upp till åtta dagar innan konferensen började – för att semestra.
Ordförande Tommy Wreeth var själv en av dem som inledde med en privat semester.
Hela artikeln finns att läsa nedan
Källa: Fackförbundet Transport åkte på lyxresa till Singapore | Aftonbladet
----------------------------------
Reportern glömde perspektivet om bonuspoäng också