Senaste nytt

Fackförbundet Transport flyger Business för att komma fram utvilade till semester (Singapore)

Facktopparnas lyxresa kostade 600 000 – inledde med semester
Transports ordförande: ”Jag tittade inte på priserna innan”
Fackförbundet Transport åkte på konferens till Singapore för runt 600 000 kronor.

Alla bodde på lyxhotell och flög i business class för 25 000 kronor per person – trots att flera började resan med privata semestrar.

– Jag tittade inte på priserna innan, det gjorde inte jag, säger ordförande Tommy Wreeth som själv tog ut semester direkt när han kom till ö-riket.

Nu i oktober reste den nye ordförande Tommy Wreeth och flera ledande företrädare på en konferensresa till Singapore för runt 600 000 kronor – en resa som enligt Wreeth var helt enligt reglementet.

Syftet var att de skulle delta i en internationella kongress.
Samtliga av Transports företrädare flög business class för cirka 25 000 kronor per person, trots att företrädare flög dit upp till åtta dagar innan konferensen började – för att semestra.

Ordförande Tommy Wreeth var själv en av dem som inledde med en privat semester.

Hela artikeln finns att läsa nedan

Källa: Fackförbundet Transport åkte på lyxresa till Singapore | Aftonbladet
----------------------------------

Reportern glömde perspektivet om bonuspoäng också :)

Attachments

• upload_2018-11-16_10-13-20.png
    upload_2018-11-16_10-13-20.png
    16,7 KB · Visningar: 310
Just transport har alltid utmärkt sig för sitt pamp o svinaktiga beteende "Hasse Hoffa" satte liksom ribban 1976 sen ska ingen annan vara sämre..... Ö bättre menar jag.

Hur nån kan betala medlemsavgift för att göda det här beteendet kan man fråga sig.

Har redigerat ner första inlägget då hela artikeln var postad, nu återfinns bara inledningen.
För att läsa hela artikeln som publicerats i Aftonbladet, så finns det en länk i första inlägget.

//Moderator

Toppen