Senaste nytt

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Sorry, det är inte så det fungerar. Så fort man flyger med ett annat bolag än det som man köpt biljetten av så gäller det opererande bolagets regler. Oftast är det inget stort problem då reglerna oftast är ganska lika, men ibland uppstår problem som här.

Om du tänker på hur många flygbolag det finns så kan du ju sedan fundera på hur omöjligt det är att hålla koll på alla regler. Och hur ska man tex göra om en XX pax får ha med sig två handbagage medan en ZZ bara får ha ett? Det är ju omöjligt...

Är Plus-biljetterna till 100% återbetalningsbara, dvs SAS behåller inte en liten administrativ avgift eller något sådant?
Om du har bokat vis SAS webbsida så har de slutat att debitera bokningsavgift.
SAS tar bort bokningsavgift (?) | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Om du avbokar via deras webbsida, ska det vara helt avgiftfritt att avboka (återbetalning).
Det kan dock ta ett tag innan du får pengarna på ditt kreditkort som du har använt vid betalning.

Om du avbokar via deras webbsida, ska det vara helt avgiftfritt att avboka (återbetalning).
Det kan dock ta ett tag innan du får pengarna på ditt kreditkort som du har använt vid betalning.

Har de fået fikset deres hjemmeside så det nu er muligt at afbestille på hjemmesiden, eller gælder det fortsat kun hvis bestillingen er sket inden for de seneste 24 timer? Sidst jeg skulle afbestilte en Plus-billet var det fortsat nødvendigt at ringe til kundeservice.

Lite OT, men de senaste gångerna jag bokat av en SAS Plus-biljett så har jag fått tillbaka pengarna på 1-2 dagar jämfört med 3-5 veckor som det varit tidigare. Klar förbättring!

Jag har också noterat en väsentlig förbättring. Däremot har jag inte fått något meddelande om att återbetalning skett och har vid minst ett tillfälle ringt kundtjänst om återbetalning bara för att få veta att jag haft pengarna flera veckor... Om båda systemen skulle lira vore allt klockrent.

Toppen