Senaste nytt

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Nu är SAS ute på Facebook och kollar av vilka av Plus-förmånerna som uppskattas mest...

"Vilken SAS PLUS förmån är din favorit?"
Clipboard01.jpg

Ska man bli orolig nu - att någon av dessa ryker, eller kanske enbart blir förmån för EB*.
Det måste ju letas förmåner för fullt nu om man ska kunna fylla upp till ny statusnivå...

Punkt 4 är rolig. Jag har inte sett någon mat värd namnet... ;)

2 & 4 är väl redan helt utan funktion, så de behöver vi ju inte rösta på. Lounge-access tar det nog inte heller bort (då det ändå finns för EBG). Återbetalning av biljett kan det inte ta bort, för då finns det ingen skillnad mot GO.

Jag skulle ha matat röster på 200%, för det är väl det enda värdet med SAS numera?

SAS Plus

Vet inte om jag är helt kass, men följande undrar jag över...

Om man bokar Plus står det 2 väskor, bästa villkor på jorden, osv...

Så jag bokade ARN-MLA via Frankfurt. Sträckan flygs av Lufthansa.

Nu står det att jag får ta med 1PC Bagage. SAS säger att min biljett översätts S -> Z (Business Economy Fare ) eller liknande. I Lufthansas program får man ta med två väskor.

Nu säger SAS, du får ta med ett bagage, vi kan bara säga vad som står på biljetten... Kontakta Lufthansa.

Vad fan är då vitsen med att boka Plus?

Vill inte verka spydig eller dum, har noll koll på bokningsklasser osv. Någon här kanske kan hjälpa med att förklara det som om jag vore 5...

Vet inte om jag är helt kass, men följande undrar jag över...

Om man bokar Plus står det 2 väskor, bästa villkor på jorden, osv...

Så jag bokade ARN-MLA via Frankfurt. Sträckan flygs av Lufthansa.

Nu står det att jag får ta med 1PC Bagage. SAS säger att min biljett översätts S -> Z (Business Economy Fare ) eller liknande. I Lufthansas program får man ta med två väskor.

Nu säger SAS, du får ta med ett bagage, vi kan bara säga vad som står på biljetten... Kontakta Lufthansa.

Vad fan är då vitsen med att boka Plus?

Vill inte verka spydig eller dum, har noll koll på bokningsklasser osv. Någon här kanske kan hjälpa med att förklara det som om jag vore 5...

Det är alltid besvärligt med Code Share tyvärr. Skulle nog inte boka LH codeshare i SAS Plus, det är alltid bättre att boka via operating carriers biljettnummer / hemsida.
Tror om det räknas som Z booking class på LH så får du nog ta med 2 stk Baggage, men jag hade kontaktat Lufthansa för att vara säker innan.

provat att öppna booking på Lufthansa.com och se vad det står där...?

Stod samma sak där :/ ska fan ringa Lufthansa iaf... men som du säger bör man nog boka direkt via LH isf, men jag ville ju åt "servicen" och poängen på sas:(

Jo, men om du bokat en Lufthansa code share via SAS så får du poäng utifrån den booking class som det är hos Lufthansa. Om det stämmer med Z så skulle det var 150% (alltså mindre än SAS Plus) men dock får du "riktigt" Business Class med blocked middle seat & hot meal (bättre mat än SAS PLUS) hos Lufthansa. ;)

Jo, men om du bokat en Lufthansa code share via SAS så får du poäng utifrån den booking class som det är hos Lufthansa. Om det stämmer med Z så skulle det var 150% (alltså mindre än SAS Plus) men dock får du "riktigt" Business Class med blocked middle seat & hot meal (bättre mat än SAS PLUS) hos Lufthansa. ;)

Du har så rätt så!

Får iaf glädjas åt mat, och att sitta någonstans... även om SAS påstod främre delen av kabinen.

Har en del att lära på BusinessClass.se:eek:

Last edited:
Stod samma sak där :/ ska fan ringa Lufthansa iaf... men som du säger bör man nog boka direkt via LH isf, men jag ville ju åt "servicen" och poängen på sas:(

Hur hade du tänkt att LH skulle tillhandahålla SAS Plus-service?

Om du krediterar till EB så vill du alltid flyga med SAS när det går, men då handlar det om att faktiskt sitta i ett SAS-plan.

Codeshare ska man akta sig för - det för sällan något gott med sig.

Hur hade du tänkt att LH skulle tillhandahålla SAS Plus-service?

Om du krediterar till EB så vill du alltid flyga med SAS när det går, men då handlar det om att faktiskt sitta i ett SAS-plan.

Codeshare ska man akta sig för - det för sällan något gott med sig.

Menar, om man bokar via SAS Plus, och man marknadsför exempelvis 2 väskor. Då är det upp till SAS att köpa loss den tjänsten från LH så det är inbakat. Bara en tanke från oerfaren!

Toppen