Senaste nytt

Första testflygningen med Boeing 777X

Det finns inte ens på kartan att Boeing skulle gå under
Nej det är inte troligt, men deras president är ju rätt dynamiskt av sig. Obama räddade ju ett antal företag. Att militära delen av Boeing skulle gå i KK finns ju inte på kartan.
 
Det är ju ett framsteg att FAA verkar tagit sitt jobb på allvar och granskar seriöst och inte sitter i knäet på Boeing. Får bara hoppas att man åtgärdar allt innan flygplanet sätts i trafik. Boeing har inte råd med ett fiasko till. Dessutom vore det förödande för B777X om den inte blev helt säker när Nuvarande 777, samtliga modeller är ett av de bästa och säkraste flygplanen som finns.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Endast 7ft längre än B77W? Kanske finns planer på längre versioner i ett senare skede? Samtidigt finns det väl en gräns där också som med vingbredd för att det ska fungera på flygplatser. 10% bränslesnålare motorer blir ju en del utslaget på en livscykel och förstår att det inte är läge att ”tweeka” på befintlig B777 efter fiaskot med Max.
 
Endast 7ft längre än B77W? Kanske finns planer på längre versioner i ett senare skede? Samtidigt finns det väl en gräns där också som med vingbredd för att det ska fungera på flygplatser. 10% bränslesnålare motorer blir ju en del utslaget på en livscykel och förstår att det inte är läge att ”tweeka” på befintlig B777 efter fiaskot med Max.

777-9 är den långa, der finns också en 777-8 som är kortare (att jämföra med 777-200).. Det finns också en 10x på ritbordet,men ingen intressent.... Längre leder väl också till att de skulle behöva högre landningsställ för att inte slå i vid takeoff/landing. Där finns det säkert också en del begränsningar.

De är ju också 10cm bredare (innermått).

Men den stora vingbredden är väl mest för effektivitet. Den står för nästan hälften av vinsten - de har väl ca 10% av motorerna, ytterligare 7-8% av att vingarna är längre, och
 
Toppen