Börja med att kolla vart det verkar finnas 2 platser i F här Award Engine och vart Star Alliance flyger http://star-alliance.innosked.com/
Detta låter ju fantastiskt! Men det funkar inte va?
Maldiverna - skulle funka med Lufthansa till Indien först, sen vidare med Air India. Just nu ser det bara ut att finnas till Bangalore BLR, men ibland finns det till Bombay BOM och Delhi DEL. Kanske funkar via Asien (Singapore SIN) för högre poängkostnad.
Seychellerna (och Zanzibar) - Lufthansa till Luanda LAD (ja, jag vet...) och sen vidare med Ethiopian.
Maldiverna gick inte. Air India släpper (i princip) inga bonusplatser till eurobonus enligt Tallin och Singapore hittar jag en resa dit, men ingen hem. Känns svårt.
Seyschellerna kanske kan va något - men går det verkligen first class till Luanda? Enligt united.com verkar det finnas 1a klass, men inte enligt lufthansa.com och inte enligt den här tråden: http://www.businessclass.se/forum/t...r-med-first-class-kabin-utrikes.32505/page-15
Stilla Havet (Bora Bora, Fiji, Polynesien etc) - mycket svårt att hitta platser till öarna med Air New Zeeland.
Hawaii - mycket svårt att hitta platser med United till öarna och även om man gör det så skall det funka med chansningen att det dyker upp Lufthansa F till dina mellanlandningar. Eller, testa att få genom routing via Asien, Seoul ICN troligast.
Västindien (Providenciales, Jamaica, Grand Cayman, St John, Ambergis Caye etc.) - också svårt att hitta med United, men ganska korta flygningar så kan funka med ekonomi?
[/QUOTE]Fillipinerna - överlägset lättast att hitta (kommer dock bara till Manila MNL (eller Cebu)). Asiana och/eller Thai skall gå att hitta 2 platser i F. Sen finns det hyffsat goda möjligheter att boka om t.ex. utresan till Lufthansa. Om det är er första F så är det ingen katastrof att inte klämma in Lufthansa, tycker jag.
Saipan tyckte jag var en väldigt trevlig ö. Anslutning med Asiana från ICN.
Ser att @Senator föreslår Guam, borde vara lika trevligt som Saipan!
Cebu med Asiana hittar jag! Kanske ska knipa den! Ska kolla Saipan/Guam också. Tack