Senaste nytt

Första raden i Qatar Airways Business Class blockerad?

När on-line check-in öppnar upp brukar alltid rad 1 bli upptagen. Därför är det alltid mest folk där och mest liv. FAs brukar också ha rätt så högljudda samtal bakom skynket, så det hörs till rad 1. Jag tycker också om att sitta i 787:an på 5A eller 5K, fr.a. när den 5:e mittenraden är tom. Det brukar bli väldigt lugnt då. Undantaget var på en flygning ARN-DOH, då ett gäng överförfriskade gubbar som skulle till Bangkok och partaja körde igång på planet och stod vid self-service baren (bakom rad 5) och pimplade rosé champagne och förde ett väldigt liv under hela flygningen. Det var rätt så olidligt....

Första raden är bokningsbar för Emerald och på 787an tycker jag att det är mycket bra platser då toaletterna är vid rad 6 som man inte ska välja om man betalar för C.
Aha, det förklarar varför jag kunde välja 1A när jag flög 787:an första gången :)

Flyger ARN-DOH-NRT; HND-DOH-ARN nästan vecka och har seatat tre av fyra segment, som flygs m 787, på rad 1. Inga problem att göra via call-center. DOH-NRT flygs med 777 och första raden är blockad. Har fått en kommentar inlagd i reservationen att vi vill ha platserna ifall de släpps innan avgång. Hoppas på första rad på alla fyra flygningar.

Har ingen status på OneWorld.

Vi är 2 familjer (8 pax) som bokat till MLE i höst. Våra vänner bokade genom resebyrå
och de har blivit seatade på 1:a & 2:a raden. Jag bokade direkt på QRs websida och
samtliga plaster på rad 1 var blockade när jag skulle seata oss.(Jag bokade 1v tidigare
än våra vänner)Detta innebär att resebyråerna har tillgång till blockade platser också.
Iofs inga problem för oss så länge vi slipper rad 5.

5 an är inte bra för en familj.
Ensam älskar jag den.
Men just nu är det ett rejält i-landsproblem vi diskuterar :)
Finns barnfamiljer som inte har råd till julklappar på julen och vi vill bara sitta på speciella platser som vi köper för dyra pengar.
Bara en heads-up :)

Jag har bokat första raden på en sträcka när vi åker via Doha i nov/dec. På vägen dit tog jag 2 fönsterplatser. Det är natt och tror vi ändå kommer sova. På vägen hem fanns det bara ströplatser vid fönstret men första radens mitt var ledig.

Flyger sen en 320. Där verkar det finnas få säten och var tvungen att boka sätena via Qatars kontor Gick inte via webben. Men där var första raden uppbokad.

Som BA Emerald så har jag inte möjlighet att välja första raden. Ser i Expertflyer att sätena är blockade och inte upptagna.

Toppen