Senaste nytt

Första klass med Malaysia Airlines A380 till Kuala Lumpur

Hur var din flygning i MH F, @henrik l ?

Jag har själv en bokning med MH F från Paris om ett per veckor.
Det blir ju en av de sista flygningarna med Malaysian A380 från Paris.

Flög MH F KUL-LHR med avgång 23.15 förra onsdagen. Blev min 17:e F resa med det 10 bolaget. Med tanke på den sena avgången och att jag inte var vrålhungrig är det lite svårbedömt. Men servicen var mycket trevlig och uppmärksam på Asiatiskt vis. Att man inte fick champagne på marken trodde jag hade med Ramadan att göra, men så var ju inte fallet. Men deras signature drink var god. Jag håller med @Alf om att bädden var i hårdaste laget, men det var mest beroende på deras ultratunna madrass, så här finns det en förbättringspotential. I och med att loungen inte var överdådigt, förutom att det finns ett rökrum där bring you own gäller, så skulle jag gärna testa MH F igen med en något tidigare avgång från LHR. Skall man flyga F så är min erfarenhet att en avgång någon gång mellan 12-19 är optimal. Då kan man äta i lugn och ro, utan att det finns någon mental signal hos medpassagerare att det är sovdags. Jag har gjort två dagflygningar i F från Asien till Europa och jag måste säga att man är ganska mosig av två anledningar när man kommer fram:D Jag föredrar då faktiskt en flight med avgång vid 13-tiden från Europa och ankomst vid 6-7 tiden i Asien, där bukar man kan kunna sova gott trots tidig nattning efter lite champagne och goda viner:)

Summa summarum, har flugit Cathay, ANA, JAL, THAI och Asiana till/från Asien, samt SQ till Indien. Spontana känslan var att man inte riktigt nådde upp till de andra, utan att för den skull underprestera. Men min känsla är också att det kan bero på den sena avgångstiden, även om det inte skall göra det. Men jag vill gärna testa MH F igen.

Last edited:
Toppen