Senaste nytt

Första gången på Zurich - några frågor

GeorgZ

Medlem
Tack för alla svar!

Swiss löste problemet åt mig. Mina dryga 4 h blev "andan-halsen-komma-fram-precis-när-boarding-startar" med en rejäl försening.

Dock goick passkontrollen blixtsnabbt för oss som vågade använda automaterna. Den andra kön verkade inte vara att leka med.
 

Sir Lemon

Medlem
Tack för alla svar!

Swiss löste problemet åt mig. Mina dryga 4 h blev "andan-halsen-komma-fram-precis-när-boarding-startar" med en rejäl försening.

Dock goick passkontrollen blixtsnabbt för oss som vågade använda automaterna. Den andra kön verkade inte vara att leka med.
Surt att du inte hann med lounger alls. Men du får ge dem en andra chans. Förse dem med schweiziska ur och tysk checklista så de sköter tiden bättre ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Låter som om du var bokad på tidiga morgonavgången från Stockholm (LX1255) som var tre timmar sen?

Uppgav de varför de var sena? LX1255 var nämligen cirka 3 timmar sen tre dagar i rad och det känns mer som att personalplaneringen misslyckats (eller begränsningar på Kloten).
 

GeorgZ

Medlem
Det är en korrekt observation gällande LX1255. Inget officiellt skäl kommunicerades.

En av de fantastiska flygvärdinnorna pratade om plan som det blivit fel på redan kvällen innan som skäl till att all catering uteblev. De gick och köpte vatten och en kasse smörgåsar (till Business Class) på någon av restaurangerna på Arlanda som kom på vagn till gate.
 

TjudöBoy

Medlem
Hej, hoppas inte TS blir sur att jag kapar tråden (moderatorn får väl flytta på den annars!?), jag och min familj egentligen åker till/från Zurich i slutet på denna veckan. Då är det väl inga direkta problem förutom hur man enklast hittar till transfer bussen. :rolleyes:
Problemet/min undran är väl egentligen då vi skall åka hem den 25/2. Vi kommer med transfer buss till Zurich flygplats på em den 24/2 och har en hotellövernattning, för att slippa släpa allt bagage till/från hotellet så tänkte jag om det skulle finnas ngt lämpligt ställe där man kunde förvara det på flygplatsen över natten istället!? Någon som har erfarenhet av detta på detta eminenta forum?

Mvh Dick
 

Jensik

Medlem
Hej, hoppas inte TS blir sur att jag kapar tråden (moderatorn får väl flytta på den annars!?), jag och min familj egentligen åker till/från Zurich i slutet på denna veckan. Då är det väl inga direkta problem förutom hur man enklast hittar till transfer bussen. :rolleyes:
Problemet/min undran är väl egentligen då vi skall åka hem den 25/2. Vi kommer med transfer buss till Zurich flygplats på em den 24/2 och har en hotellövernattning, för att slippa släpa allt bagage till/från hotellet så tänkte jag om det skulle finnas ngt lämpligt ställe där man kunde förvara det på flygplatsen över natten istället!? Någon som har erfarenhet av detta på detta eminenta forum?

Mvh Dick
Det ska gå att checka in bagaget dagen innan om du flyger med Lufthansagruppen https://www.flughafen-zuerich.ch/en/passengers/fly/all-about-the-flight/selfbagdrop. Vi har haft byte flertalet ggr på ZRH med övernattning, då sköttes det perfekt av Swiss, bagaget kom fram när vi landade på ARN utan problem.
 

rsimon

Medlem
Hej, hoppas inte TS blir sur att jag kapar tråden (moderatorn får väl flytta på den annars!?), jag och min familj egentligen åker till/från Zurich i slutet på denna veckan. Då är det väl inga direkta problem förutom hur man enklast hittar till transfer bussen. :rolleyes:
Problemet/min undran är väl egentligen då vi skall åka hem den 25/2. Vi kommer med transfer buss till Zurich flygplats på em den 24/2 och har en hotellövernattning, för att slippa släpa allt bagage till/från hotellet så tänkte jag om det skulle finnas ngt lämpligt ställe där man kunde förvara det på flygplatsen över natten istället!? Någon som har erfarenhet av detta på detta eminenta forum?

Mvh Dick
SBB (järnvägsbolaget) har mängder av förvaringsboxar av olika storlekar i anslutning till järnvägsstationen precis vid Check-in 3. Det går att betala med kort.

 

TjudöBoy

Medlem
Det ska gå att checka in bagaget dagen innan om du flyger med Lufthansagruppen https://www.flughafen-zuerich.ch/en/passengers/fly/all-about-the-flight/selfbagdrop. Vi har haft byte flertalet ggr på ZRH med övernattning, då sköttes det perfekt av Swiss, bagaget kom fram när vi landade på ARN utan problem.
Just så, nå tyvärr så åker vi inte med dem utan med BA å enligt deras telefon support så erbjuder de inte den tjänsten där, endast i London :mad:
 
Toppen