Senaste nytt

Första bonusresan bokad!

Anderoid

Medlem
Hej,

Har efter ca 4 år nu sparat ihop tillräckligt med poäng för att idag kunna boka vår första bonusresa och tillika första gången vi reser i business.

Bokade idag och åker redan på torsdag och blir borta ca en vecka.

Det blir:

CPH (via VIE 4h 30m uppehåll) - Tokyo (Narita)

Haneda (via MUC ca 4h 30m uppehåll) - CPH


Vi åker med Austrian dit och Lufthansa hem.

På Austrian kunde jag inte välja seat men hoppas vi kan göra det när vi checkar in så att vi får sitta tillsammans. På Lufthansa gick det bra att välja i appen.

Tar gärna emot lite tips över lounger i VIE och MUC som vi kan besöka. Samt tips i Tokyo.

Tack :)
 

palmen

Moderator
Vad det gäller lounger, ta de Senator lounger som ligger närmast er gate ingen större skillnad på dom.
På Haneda är det välbefinnande någon ANA Lounge om gäller, länge sedan jag var där men brukar inte vara något värt att spendera extra tid i.

Nu på torsdag är det "bara" 5 platser bokade i First med Lufthansa från Frankfurt till Tokyo. Det kan med andra ord teoretiskt dyka upp första klass platser på den flighten (även om det inte är så troligt). Kan vara bra att hålla koll på fram till och med onsdag kan jag tycka (om ni har poängen för det). Sen får man väl lägga in att det alltid är en risk med SAS att peta på existerande bokningar så man är medveten om det.
 

Anderoid

Medlem
Tack för tipsen! Kan man gå in i flera lounger eller är det en som gäller per flight? Har tyvärr inte poäng till First denna gång :/
 

palmen

Moderator
Tack för tipsen! Kan man gå in i flera lounger eller är det en som gäller per flight? Har tyvärr inte poäng till First denna gång :/
Du kan gå in i alla du har access till, men då alla Senator lounger mer eller mindre är lika dana finns det ingen anledning att springa runt i flera olika. Sätt er ner och ta det lugnt är mitt tips. Har ni 3-4h till över kan ni ju ta en liten promenad kanske och testa någon mer, men annars skulle jag sitta kvar i den som är närmast gaten.
 

Anderoid

Medlem
Du kan gå in i alla du har access till, men då alla Senator lounger mer eller mindre är lika dana finns det ingen anledning att springa runt i flera olika. Sätt er ner och ta det lugnt är mitt tips. Har ni 3-4h till över kan ni ju ta en liten promenad kanske och testa någon mer, men annars skulle jag sitta kvar i den som är närmast gaten.
Tack! Jag glömde säga att vi inte är guld/diamond utan bara har våra business biljetter om det spelar någon roll.
 

Jannes

Medlem
Kan säga att Business/Senator loungen vid VIEs F-gates är tråkiga. Trevlig service vid front desk, men väl inne är det dåligt med bekväma sittplatser och bjudningen är si och så. Testade inte varma maten men förvänta dig inte för mycket.
 

Anderoid

Medlem
Tack för svar! Ringde faktiskt in och bokade om hemresan idag. Samma avgångstid från Haneda men kommer fram en timma tidigare till CPH och byter ut Lufthansa mot ANA istället :) Går till FRA i 787-9 så inte The Room men hoppas ändå att det var ett bra val.
 

eddo

Medlem
Tack för svar! Ringde faktiskt in och bokade om hemresan idag. Samma avgångstid från Haneda men kommer fram en timma tidigare till CPH och byter ut Lufthansa mot ANA istället :) Går till FRA i 787-9 så inte The Room men hoppas ändå att det var ett bra val.
Ett bra val, skulle boka ANA 787-9 business före LH Business alla dagar i veckan även om det inte är The Room!
 
Toppen