Senaste nytt

Första besöket hos Henri Coanda eller en resa i 10 delar

jumbooze

Medlem
Hej Kamrater,
Så nu sitter jag på Öresundståget och ser fram emot sommarens semestertur.
Första anhalten blir en positioneringsresa till OTP/Henri Coanda, det är väl kanske inte mitt föratahandsval men jag hoppas kunna hålla mig airside :) och flyga vidare.
Nästa anhalt Guld Loungen på CPH.
To be continued
 

Berglund

Medlem
Henri Coanda är väl inte roligast av alla flygplatser men absolut inte sämst. Lite klent loungeutbud med Taroms och Mastercard loungen högst upp men food courten nere i bottenplan tycker jag är både spännande och smidig. Det är tyvärr alltför sällan som flygplatser erbjuder food courts, som uppskattas när ett sällskap reser och alla kan få den mat man vill och ändå äta ihop.

Bestämmer du dig för att gå ut, prova en kaffe på Segafredo café direkt till vänster efter att du lämnat baggagezonen. När du skall tillbaka in, gå till nya terminaldelen eftersom den säkerhetskontrollen är väldigt mycket snabbare än den gamla. Till och med när man checkar in, säger personalen i disken ofta att "gå till nya delen, den är bättre och det går fortare".
 

jumbooze

Medlem
Så nu är frukost inmundigad och jag har nu fått ett rum för att vila ut lite inför resan
609fdbfb252f308f742957104bcda194.jpg
 

jumbooze

Medlem
Så där då har man tagit sig igenom passkontroll och transit och sitter nu i Tarom Business Ultra Lyx Glam Lounge.
Utbudet av Yoghurt slår alla lounger jag har varit på och det finns t.om. två sorters wafers. Vanilj och Choklad! Snart kommer de säkert med landstingsbakelser...

Resan hit bjöd på en kub med lamm, ingen höjdare som var lite för kall, tinar man upp dessa?
a26556586c1cf95109aa6707f49c7787.jpg

f0b9095ad876d6c555ce371f91fe4def.jpg

571683f80bd7fb64c5e7bf3179e87959.jpg

Malmöpraliner och Lidköpingkakor funkade bra dock.

Nu inväntar man nästa flyg :)
 

jumbooze

Medlem
Störd på Netflix som tappar användarsession i flightmode och här när jag ska logga in så får jag rumänsk netflix, yess, jag som laddat ner film för att genomlida OTP.
 

Berglund

Medlem
@jumbooze Jag brukar sitta i de vita bean bags som finns längst ned i loungen. Men Tarom Business lounge lämnar en hel del övrigt att önska! Exempelvis för att gå på toaletten, så måste du gå ut ur loungen. Matutbudet i loungen, jordnötter och chips är direkt undermåligt, varför jag nämnde food courten i bottenplanet.
 
Toppen