Javisst. Men samtidigt lär ju ursprungspostaren välja andra bolag att flyga med i framtiden. Kanske inte just den här postaren, som fått förklarat varför bolagen gör som de gör, men en vanlig resenär som inte fått förklaringen.Varför inte? Nu kan de ju sälja platserna en gång till.
Själv väljer jag frekvent bort SAS av faktiskt denna anledning, en gång many moons ago fick jag ytters otrevligt bemötande i telefonen när jag försökte boka om en biljett, eller i alla fall använda hembiljetten. Detta satt i flera år, och jag valde aktivt andra bolag (utan att veta att de har samma princip). Sedan hittade jag FlyerTalk och blev "utbildad" och numera är jag här - men det är fortfarande skälet till att jag flyger BA till London för mitt månatliga möte och inte SAS.
SAS är dock bra att man ofta kan boka två enkelresor för i princip samma peng (plus/minus 50 kronor kanske) som en tur/retur, och detta försöker jag utnyttja de gånger jag är "tvingad" till SAS, det blir en enkel försäkring för sovmornar/ändrade planer.