Senaste nytt

Förslag på Hilton hotell i London

Skall till London i slutet av maj och tittade lite på Hilton Points bokningar. Då finns det ett sanslöst system där du kan erbjudas köpa HH points för att utnyttja för hotellnätter. Till exempel skulle det kosta mig USD4,500:- för att köpa poäng - vilket skulle ge mig två "gratis" hotellnätter som normalt går löst på GBP200 natten ungefär.

Är detta ett grovt skämt eller en "bug" som smugit sig in i systemet? kanske finns det dårfinkar som går på dylikt.

Det är helt normalt. Det är ganska ofördelaktigt att köpa HHonors-poäng om du inte behöver typ 1000 eller så för att göra en bokning. Dessutom brukar det också röra sig om rum som inte är "standard" och därmed får prissättas lite hursomhelst (läs: skitdyrt).

Det är helt normalt. Det är ganska ofördelaktigt att köpa HHonors-poäng om du inte behöver typ 1000 eller så för att göra en bokning. Dessutom brukar det också röra sig om rum som inte är "standard" och därmed får prissättas lite hursomhelst (läs: skitdyrt).

Ja, "ganska" ofördelaktigt är väl en underdrift. Det förefaller ju vara ett system som är helt obsolet i de prisnivåerna - ingen logik alls utan snarare en chansning att något nöt faktiskt går på det. Oseriöst..

Köpa poäng för pengar lönar sig väl ALDRIG? Tjänsten är ju till för att kunna komplettera om du näääästan når upp till nivån

Köpa poäng för pengar lönar sig väl ALDRIG? Tjänsten är ju till för att kunna komplettera om du näääästan når upp till nivån

I det här fallet är beloppen fullkomligt utanför kartan, det liknar faktiskt bondfångeri. Jag fick i alla fall några poängnätter bokat på Metropole vid Edgware Road.

I det här fallet är beloppen fullkomligt utanför kartan, det liknar faktiskt bondfångeri. Jag fick i alla fall några poängnätter bokat på Metropole vid Edgware Road.

Har ofta bott på Metropole. Stort hotell, nyligen renoverad lobby.
RUmmen varierar ENROMT i kvalite och storlek.
Har mer än en gång fått ett rum som lukat rök tillsammans med nån söt odör som de tillfört för att dölja röken.
Dock inga problem och byta rum om man inte är nöjd.
Testa restaurangen på toppen. Fin utsikt över hela London!

Toppen