Senaste nytt

Förslag på Hilton hotell i Boston?

Passar på att lägga till min erfarenhet till tråden.
Bodde nyligen på Double Tree Boston Bay. Absolut inget speciellt, men utifrån prisbilen i staden skulle jag nog ändå rekommendera. Enkelt att komma in till stan med röd linje från JFK/UMass samtidigt som man sparar 50% av hotellkostnaden gjorde det till en no-brainer för mig.
Hotellet har fri shuttle från flygplatsen, men den har inte fast schema och kan bara bokas när du är landside genom att ringa, så det kan ta 1-2 timmar att komma till hotellet med den. Returen till flygplatsen är betydligt smidigare.

18USD voucher per natt täcker inte "frukost-buffé" priset, men den såg inte imponerande ut hur som, så den skippade vi. Krediten gick också att använda i kiosken och där får man en rejält stor ( och rejält flottig) portion ägg, bacon och potatis för pengarna. Fördelen med kiosken var att det inte var knutet till något speciellt mål och inte heller till en speciell dag så man kunde bränna krediten där på lite vad som helst och lite när som helst.

Hoppar in i den här tråden också innan jag startar en ny och får skäll av någon ;)

Har bokat en resa till Boston tillsammans med dottern. Även om hon börjar bli vuxen så gillar hon den årliga exkursionen ut i världen med farsan i business någon gång om året. Vi kommer spendera 4 nätter i Boston i början av December och har verkligen ingen koll på stan. Tanken är att vi ska äta/dricka gott (pappa gillar craft beer), shoppa, besöka sevärdheter (finns ju en del historia i staden) samt förhoppningsvis också gå på någon hockeymatch.

Så vad säger den samlade BC eliten om:
1- Vilket område skall man bo i för att få ut mest av staden (givet våra tänkta aktiviteter)?
2- Vilka områden bör man absolut undvika?
3- Vilka hotell har ni bra erfarenheter av/ skulle ni rekommendera (behöver absolut inte vara hilton utan tar gärna emot andra tips/förslag)?

Vi letar hotell som erbjuder rum med dubbla queensängar eller liknande, och rör oss helst till fots/med kollektivtrafik.

Hoppar in i den här tråden också innan jag startar en ny och får skäll av någon ;)

Har bokat en resa till Boston tillsammans med dottern. Även om hon börjar bli vuxen så gillar hon den årliga exkursionen ut i världen med farsan i business någon gång om året. Vi kommer spendera 4 nätter i Boston i början av December och har verkligen ingen koll på stan. Tanken är att vi ska äta/dricka gott (pappa gillar craft beer), shoppa, besöka sevärdheter (finns ju en del historia i staden) samt förhoppningsvis också gå på någon hockeymatch.

1- Vilket område skall man bo i för att få ut mest av staden (givet våra tänkta aktiviteter)?
3- Vilka hotell har ni bra erfarenheter av/ skulle ni rekommendera (behöver absolut inte vara hilton utan tar gärna emot andra tips/förslag)?

Vi letar hotell som erbjuder rum med dubbla queensängar eller liknande, och rör oss helst till fots/med kollektivtrafik.
Rent generellt, ta det hotell som ligger inom er budget. Boston är USAs dyraste hotellstad, och det är ofta extremt dyrt.
Jag brukar scanna de stora kedjorna och ta det billigaste som ligger i gångavstånd till Downtown. Har man poäng att nyttja kan värdet bli väldigt bra i just Boston.

Mig veterligen är allt i downtown safe, har själv bott i Cambridge i området närmast DT och det var också ok.

Håller med @palmen och försök hitta något i Downtown eller i närheten av North End pga. enkeleten av att kunna gå till det mesta. Du behöver dock en Uber till Cambridge (Harvard, MIT) samt till Bunker Hill Monument och USS Constitution. Jag bode på IC Boston (ping @Ricci) och det ligger väldigt bra. Det är dock ofta dyrt men jag hade IHG-poäng + Cash. Bra hotell med inte mer. Var dessutom delvis under rennovering när jag var där. När det gäller sevärdheter averkade jag följande:

1. New England Aquarium (För barn mest så kanske inte för er)
2. Bunker Hill Monument (var uppe i tornet) - Mycket trevlig utsikt över Boston upp i monumentet
3. Bunker Hill Museum - Så där ärligt talat. Inte så stort så ingen panik om ni missar
4. USS Constitution - Används fortfarande som skolskepp av US Navy med enbart guided turer
5. USS Constitution Museum - Kan vara värt samtidigt som skeppet
6. Museum of Fine Arts - Värt ett besök
7. Boston Tea Party Ships and Museum - Rolig tur då turen är uppbyggd som ett skådespel med mycket engagerade guider.
8. North End med old North Church - Strosa runt i North End är trevligt. Mycket restauranger
9. Beacon Hill - Trevligt område att strosa runt i
10. Museum of Science - Mest för barn men gillar man dessa typer av museum så
11. View Boston Observation Deck - Trevlig utsikt vid solnedgången över Boston
12. The Harvard Museum of Natural History - Bra museum
13. Harvard Art Museum . Inte lika bra som fine arts och betydligt mindre
14. MIT Museum - Stort nja. Inte vad man tror så man kan nog skippa detta
15. Harvard-området - Strosa omkring och titta på byggnader man bara sett på bild.

Undvik allt som inte är downtown, north end, Cambridge eller Charlestown. Inte så mycket för säkerhets skull utan för att allt värt något ligger i dessa delar. Att undika av säkerhetsskäl är väl annars South End och söderut.

Jag käkade och drack bl.a. på

Tillium - Fort Point - ölhak med burgare. Mycket gott.
Row 34 - Skaldjur. Jag körde Lobster Roll här
Lola Burger - Mycket goda Hamburgare, (Dock stängd verkar det som tyvärr)

Samuel Adams har bryggeri i södra Boston, lätt att ta sig dit med kommunaltrafik. De gör en kul lite rundvandring, och har en trevlig servering på innergården. Nuförtiden är det bryggeriet mest utvecklingsbryggeri, de stora volymerna görs annanstans.
Ja, är inte nåt mikrobryggeri men kul att besöka.
I korsningen Porter St/Bismarck St finns en konsthandlare med roliga metallstatyer gjorda av gammalt metallskräp ståendes utanför, värt 5 min att kika på väg till/från Sam Adams.

I övrigt, Harvard och bokhandeln är mysigt, gå en själv- eller proffsguidad vandring av Freedom Trail för att fånga alla viktiga moment i historien, besök North End med sina italienska restauranger, Boston Common, Faneuil Hall och Quincy Market, och sen tyckte jag Holocaust Memorial i hörnet Congress/Hanover var imponerande.

Bilder från Sam Adams och skrotkonstnären.

Attachments

• IMG_2157.jpeg
    IMG_2157.jpeg
    223,4 KB · Visningar: 50
  • IMG_2162.jpeg
    IMG_2162.jpeg
    92,8 KB · Visningar: 44
  • IMG_2164.jpeg
    IMG_2164.jpeg
    183 KB · Visningar: 49
  • IMG_2165.jpeg
    IMG_2165.jpeg