Senaste nytt

Förslag på ersättning ?

Den enda ersättning jag har fått vid hemresa har varit då försäkringsbolaget ersatte enligt försenat baggage då jag var utan baggage under 9h försening (länsförsäkringar).

Inte säkert det går om det var hemresan som blev försenad.
Många rese/hemförsäkringar betalar mot kvitto vid flygförseningar. Vissa erbjuder en klumpsumma dock.
Ja precis, det ser väldigt olika ut beroende på vilket kort man har. @Jonathan111 kanske bara blev några fåtal timmar sen ut från Singapore och då får man inga pengar om man har avgångsförsening i sin kortförsäkring. Har man däremot ankomstförsening, som tex Santander bank har, så kan man casha in 1200 kr per person.

Lite OT men måste berätta om ett fall där Qatar imponerade. Min flickvän (ingen status) flög från Phuket till Stockholm på pengar/poäng biljett i economy. Tyvärr gick hon fel i Doha så hon missade planet till Stockholm (hennes eget fel till 100 %). Då jag bokat biljetten tog Qatar då kontakt med mig och talade om att man bokat om henne till nästa dag samt hotell och mat. Jag är Qatar Gold ment tycker ändå att det visar att bolaget inte är helt hopplöst !!

Toppen