Senaste nytt

Förslag hotell + att göra i Seoul

Ska ta med sambon som fyller 40 under midsommar en weekend till Seoul. Aldrig varit där, så söker förslag på hotell och kul saker att göra. Vin blir där fredag till måndag med avresa den 22 juni.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Majang meat market för Hanwoo-kött alt. köttrestauranger som Maple Tree House (har engelsk meny). Strosa runt i Hongdae, Gangnam, och kanske Itaewon (börjat återhämta sig sen halloween-olyckan). Namsan tower, Dongdaemun, Gwangjang market. Osäker på Myeongdong, sist jag hörde var det fortfarande ganska dött (dock tyckte jag myeongdock var ganska dåligt, överprisat streetfood).
 
Jag har bott två gånger på The Westin Josun på jobbresor. Var några år sedan, men jag tyckte det låg bra till. Mycket shopping och massor med gågator med billig mat bara en promenad bort. Korean BBQ.... MUMS

 

michaeljst

Ny medlem
Besökte Seoul under en vecka i början på april, skulle starkt rekommendera att hålla i sig i Myeong-dong området. Mycket shopping, street food, transport, nära till sevärdheter. Itaewon är ett område att rekommendera under kvällen, speciellt under helger. På bakgatorna finns många turister, barer, klubbar, restauranger, musik, härlig stämning.

Några schyssta sevärdheter:
- Changdeokgung
- Deoksugung
- Bukchon Hanok Village

För de som gillar höjder:
- Namsan Tower
- Lotte World Tower

För shopping:
- Daiso
- Lotte Mall
 

011430121

Medlem
Ska ta med sambon som fyller 40 under midsommar en weekend till Seoul. Aldrig varit där, så söker förslag på hotell och kul saker att göra. Vin blir där fredag till måndag med avresa den 22 juni.
Har bott på Conrad vid senaste besöket, ligger inte mitt i smeten har T-bana i närheten.

Har även bott på detta BW https://www.bestwestern.com/en_US/b...stern-premier-gangnam/propertyCode.99507.html Även det nära till T-banan

Samt detta ute vid flygplatsen https://www.bestwestern.com/en_US/b...kOut=2023-08-21&loginStatus=true&ssob=IPADAPP
Samtliga hotell har jag varit nöjda med.

Självklart skall ni besöka DMZ, hotellen hjälper till att boka biljetter, har ni kikare ta med den.
Trevlig resa!
 

nissefalk

Medlem
Har bott på Conrad och Intercon COEX, båda bra hotel, har du Diamond på Hilton så du får tillgång till lounge så är Conrad en av de bästa Hilton lounger jag vart på, Intercon ligger kanske bättre till med restauranger runtikring och kort tunnelbana tur till bra utbud med restauranger



Här har jag delat med mig mer om en av mina resor till Seoul

 
Toppen