Senaste nytt

Förslag: Destination Hong Kong– inofficiell guide för medvetna

Hej!

Åker till Hong Kong imorgon och funderar på att boka 3 nätter på HArbour Grand Hong Kong.
Får just nu snitt pris på ~ 1700 HKD / natt för ett Club Deluxe Harbour View Room....

någon med kommentarer eller andra hotell alternativ? Budget ca 2000 HKD / natt, frugan har önskat bästa möjliga utsikt...:D

tack/ kedja

En kommentar är att för 2000 HKD/natt tror jag det blir svårt att få till en bra utsikt. Om Harbour Grand är billigare och du är nöjd med standarden utifrån bilderna skulle jag slå till.

En kommentar är att för 2000 HKD/natt tror jag det blir svårt att få till en bra utsikt. Om Harbour Grand är billigare och du är nöjd med standarden utifrån bilderna skulle jag slå till.
Tack för den. Förslag mottages tacksamt.
Fortfarande obokat, tänkte det hinner man fixa i FCT imorgon... :)

Intercontinental Grand Stanford har förmodligen bra rum med utsikt. Prislappen är OK men jag ser inga garantier om utsikt.

Jag hade sagt Hyatt Regency Tsim Sha Tsui men det verkar fullt. Det är också dyrare än 2000/natt.

Hej!

Åker till Hong Kong imorgon och funderar på att boka 3 nätter på HArbour Grand Hong Kong.
Får just nu snitt pris på ~ 1700 HKD / natt för ett Club Deluxe Harbour View Room....

någon med kommentarer eller andra hotell alternativ? Budget ca 2000 HKD / natt, frugan har önskat bästa möjliga utsikt...:D

tack/ kedja

3d7f3f14c3e88f4cfd8733a49423c7c2.jpg

fece2bd54f9de02eb51e07bb1a543413.jpg

fd31c14971dc39bafffaea32a5f0d2ef.jpg

Dom har en trevlig lounge ! Vi har bott där två gånger och båda gångerna har vi varit nöjda ! Men ska nog testa något nytt i sommar !

Jag tyckte att den bästa mat jag åt i Hong Kong var relativt billiga blandningar mellan det engelska, kinesiska och indiska köken. Och det fanns massor av dem.

Den enda plats jag utan undantag måste besöka igen är dock affären awfully chocolate, även om de numera även har lokaler i Beijing, Guangzhou, Hangzhou, Nantong och Shanghai.

Om jag dog och kom till himmelen skulle det inte vara lika fantastiskt.

Toppen