Senaste nytt

Försening på grund av missad anslutning. Vems fel? Kompensation?

Alltså, vad har du för bokning och anslutning? Det ska inte gå att ställa ut en biljett som bryter mot MCT...
Det är en eurobonus-award.
Ankommer HND med NH224 (från FRA) kl 14:55 och avgår NRT med NH801 (mot SIN) kl 18:05, bägge i First (så immigration, bagage, och checkin borde gå snabbare).
Förstår såklart att det kan skita sig om min första flight är sen, men vill i så fall inte bli strandad. Hoppas boka om utresan till Lufthansa som ankommer ett par timmar tidigare. Kanske ska jag redan nu dock ändra till den ANA-flight som är 10 timmar tidigare, även om det svider lite.

HND-NRT har 3h MCT så det är lugnt. Du hade som sagt inte kunnat boka det annars.

Förlita dig dock inte på att immigration (varken in eller ut) går fortare för att du reser i F, för det gör det inte.

HND-NRT har 3h MCT så det är lugnt. Du hade som sagt inte kunnat boka det annars.

Förlita dig dock inte på att immigration (varken in eller ut) går fortare för att du reser i F, för det gör det inte.
Ok, bra. Tallin pratade om 3:30 men det kanske var mer deras rekommendation. Det gick ju som sagt att boka.
Tack för varningen också, bra att inte hoppas för mycket.

Ok, bra. Tallin pratade om 3:30 men det kanske var mer deras rekommendation. Det gick ju som sagt att boka.
Tack för varningen också, bra att inte hoppas för mycket.
Stämmer - jag såg fel på en rad. Det är 3.30 som gäller och därmed så har du ett problem.

Om inkommande flyg kommer i tid och du inte är i tid på NRT så är det ditt ansvar i det här läget (jag utgick tidigare från att du inte skulle byta flygplats - vilket minskar osäkerheten!). Om du kommer att klara det eller inte hänger på hur bussarna går och hur mycket kö det är vid immigration på HND och NRT.

Toppen